پردازنده لپ‌تاپی موردانتظار اینتل در نخستین بنچمارک‌ها، ضعیف‌تر از اسنپدراگون ظاهر شد

چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی لونار لیک اینتل روی یک قطعه‌ی کریستالی آبی
بنچمارک فاش‌شده از تراشه‌ی لپ‌تاپی جدید اینتل عملکرد ناامیدکننده‌ای به‌نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

نخستین بنچمارک فاش‌شده از تراشه‌ی Core Ultra 7 268V (سری لونار لیک) در گیک‌بنچ نشان می‌دهد که این تراشه از اسنپدراگون ایکس الیت مدل X1E-80100 عملکرد ضعیف‌تری دارد.

تراشه‌ی Core Ultra 7 268V در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ توانست به‌ترتیب امتیاز ۲٬۷۱۳ و ۱۰٬۰۳۶ را به‌دست بیاورد. در بنچمارک دوم، پردازنده اینتل موفق شد به ۲٬۷۳۹ امتیاز در بخش تک‌هسته‌ای و ۹٬۹۰۷ امتیاز در بخش چندهسته‌ای کسب کند.

امتیاز تراشه‌ی Core Ultra 7 268V اینتل در گیک‌بنچ
Geekbench
امتیاز تراشه‌ی Core Ultra 7 268V اینتل در گیک‌بنچ
Geekbench

تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت در گیک‌بنچ امتیازاتی درحدود ۲٬۸۰۰ و ۱۴٬۰۰۰ در بخش‌ تک‌‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌دست آورده بود. باید توجه کرد که Core Ultra 7 268V قدرتمندترین تراشه‌ی اینتل از سری لونار لیک نیست و باید ببینیم Core Ultra 9 288V چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

Core Ultra 7 268V در گیک‌بنچ به بوست کلاک ۵ گیگاهرتز رسید؛ اما نمی‌توان تأیید کرد که این بوست کلاک نهایی تراشه باشد. اینتل در‌این‌باره جزئیاتی ارائه نکرده است.

با مقایسه‌ی نتایج بنچمارک تراشه‌ی جدید اینتل با تراشه‌ی Ryzen AI 9 365 می‌توان دید که نماینده‌ی تیم قرمز عملکرد بهتری از رقیبش دارد. تراشه‌ی جدید AMD در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب ۲٬۹۹۵ و ۱۴٬۵۳۰ امتیاز به‌دست آورد؛ البته باید توان مصرفی تراشه را در نظر گرفت.

اینتل می‌گوید که توان مصرفی تراشه‌‌های سری لونار لیک در بازه‌ی ۱۷ تا ۳۰ وات قرار دارد؛ درحالی‌که توان مصرفی تراشه‌های سری Ryzen AI 300 بین ۱۵ تا ۵۴ وات است.

نمی‌توان براساس بنچمارک فاش‌شده درباره‌ی عملکرد واقعی سری لونار لیک نتیجه‌گیری کرد و باید تا زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های مجهز به این تراشه‌ها صبر کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات