پردازنده‌های دسکتاپ Core Ultra 200 اینتل اواخر ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح گرافیکی پردازنده سری Arrow Lake اینتل
تأخیر احتمالی در عرضه‌ی پردازنده‌های سری Core Ultra 200 اینتل می‌تواند به‌عنوان هدیه‌ای برای AMD تلقی شود.
تبلیغات

طبق پستی که HXL در ایکس منتشر کرده است، عرضه‌ی پردازنده‌های دسکتاپ سری Core Ultra 200 اینتل با اسم رمز Arrow Lake-S احتمالاً با تأخیر بیشتری نسبت‌به زمان‌بندی اولیه مواجه خواهد شد. این خبر فعلاً در حد شایعه است، اما درصورتی‌که صحت داشته باشد، شاهد فاصله‌ای ۵ ماهه بین عرضه‌ی این پردازنده‌ها با نسل بعدی پردازنده AMD سری رایزن خواهیم بود که اواخر جولای (اوایل مرداد ۱۴۰۳) از راه می‌رسد.

در گزارش‌های قبلی و باتوجه‌به اخباری که از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ به‌دست آمد، زمان عرضه‌ی پردازنده اینتل سری Arrow Lake-S دسکتاپ برای ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) درنظر گرفته شده بود، اما به‌نظر می‌رسد برنامه‌ها تغییر کرده است.

می‌توان با اطمینان گفت که اینتل در رویداد بعدی خود با نام ON که در سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، از پردازنده‌های Arrow Lake-S رونمایی خواهد کرد. پس‌از آن، احتمالاً چند هفته‌ای طول می‌کشد تا این تراشه‌ها برای خرید عموم دردسترس قرار بگیرند. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، این روند می‌تواند طولانی‌تر شود.

نقشه راه عرضه پردازنده های اینتل
Intel

عرضه‌ی سری Arrow Lake-S در ماه دسامبر (آذر و دی ۱۴۰۳) می‌تواند این پردازنده‌ها را به گزینه‌ی مناسبی برای ارتقای سیستم‌های گیمینگ در تعطیلات کریسمس تبدیل کند، اما درصورتی‌که اینتل در بخش دسکتاپ حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد، احتمالاً محصولات رقیب یعنی سری رایزن AMD توجهات را به‌خود جلب خواهند کرد.

طبق گزارش‌های فعلی، پردازنده‌های QS سری Arrow Lake-S اینتل برای عرضه در سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده‌اند که بدین‌ترتیب، فاصله‌ای یک تا دو ماهه با عرضه‌ی نهایی پردازنده‌ها در خرده‌فروشی‌ها وجود خواهد داشت.

باتوجه‌به مشکلات پایداری که گریبان‌‌گیر نسل سیزدهم و چهاردهم پردازنده‌های اینتل شده است، وضعیت فعلی بخش پردازنده‌های دسکتاپ این شرکت چندان مساعد به‌نظر نمی‌رسد. تمایل برخی از شرکا و مشتریان به‌سمت پردازنده‌های رایزن AMD و فقدان رقیب قدرتمند برای سری رایزن 9000، می‌تواند به افزایش سهم بازار AMD منجر شود. این اتفاق می‌تواند برای اینتل که طی ۲ تا ۳ سال گذشته با خطوط موفق Alder Lake و Raptor Lake عملکرد خوبی در بخش پردازنده‌های میان‌رده دسکتاپ داشته است، دردسرساز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات