اینتل احتمالاً پردازنده‌های دسکتاپ Core Ultra 200K را زودتر از موعد و در ماه اکتبر عرضه می‌کند

یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده اینتل Core ultra
اینتل احتمالاً پردازنده‌های دسکتاپی ارو لیک S را زودتر از تاریخ مورد انتظار عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

گفته می‌شود پردازنده‌های دسکتاپ سری Arrow Lake با نام‌گذاری Core Ultra 200K که قرار بود در ماه دسامبر (آذر و دی) عرضه شوند، زودتر از این موعد در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

پردازنده‌های اینتل پیش از ورود به بازار از چند مرحله‌ی لازم برای آزمایش، ارزیابی و تنظیمات دقیق عبور می‌کنند. اطلاعاتی که قبل از رونمایی فاش می‌شوند، اغلب براساس نمونه‌های مهندسی پردازنده (ES1 یا ES2) هستند که ممکن است عملکرد نهایی آن را به‌طور دقیق نشان ندهند. این نسخه‌ها معمولاً فرکانس‌های مختلف و ویژگی‌های فعال‌نشده‌ای به‌همراه دارند. نمونه‌ی ویژه (QS) پردازنده‌ی اینتل، عملکرد نزدیک‌تری به محصول نهایی خواهد داشت.

پردازنده‌‌‌ی دسکتاپی Core Ultra 200K در حال حاضر در مرحله‌ی ES2 قرار دارد و به برخی تولیدکنندگان مادربرد برای بررسی تحویل داده شده است. به‌نقل از منبع آگاه، توزیع نمونه‌های QS پردازنده در بازه‌ی ۱۹ آگوست تا ۸ سپتامبر (۲۹ مرداد تا ۱۸ شهریور) انجام می‌شود. در نهایت، امکان خرید CPU اینتل احتمالاً در ماه اکتبر (مهر و آبان) فراهم خواهد شد.

پردازنده‌های دسکتاپی ارو لیک با سوکت LGA 1851 جایگزین و با مادربردهای سری ۸۰۰ هماهنگ خواهند شد که شامل مدل‌های Z890 ،B860 و H810 می‌شوند. در این میان، تنها Z890 اجازه‌ی اورکلاک پردازنده‌های سری K را می‌دهد.

پردازنده‌های Core Ultra 200K احتمالاً مبتنی‌بر طراحی کاشی‌محور مشابه سری میتیور لیک خواهند بود. این تراشه‌ها دارای حداکثر توان طراحی حرارتی ۱۲۵ وات هستند و از دو چینش هسته‌ به‌صورت 8P + 16E و 6P + 8E بهره می‌برند. گفته می‌شود تراشه‌های مورد بحث فاقد هایپرتدینگ هستند که به‌معنی برابر بودن تعداد هسته و رشته در آن‌ها است. باید دید تغییرات یادشده چقدر بر عملکرد و قیمت سی پی یو تأثیر خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات