ادعای عجیب: برخی از پردازنده‌های اینتل «نرخ خرابی تقریباً ۱۰۰ درصدی» دارند

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
نمایی فرضی از پردازنده های اینتل بر روی مادربرد
مشکلات مربوط به کرش‌کردن پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل تمامی ندارند و هر روز گزارش‌های بیشتری از نرخ خرابی آن‌ها منتشر می‌شود.
تبلیغات

شرکت آلدرون گیمز، سازنده‌ی بازی چندنفره‌ی آنلاین Path of Titans، اعلام کرد سرورهایی را که از نسل ۱۳ و ۱۴ پردازند‌ه‌های اینتل قدرت می‌گیرند، با پردازنده‌های AMD جایگزین می‌کند و از سایر شرکت‌هایی که از سرورهای این بازی پشتیبانی می‌کنند هم می‌خواهد همین کار را انجام دهند.

متیو کاسلز، بنیانگذار آلدرون، در بیانیه‌ای نوشت که این شرکت با مشکلات پایداری «قابل توجهی» مواجه شده است و هیچ‌یک از اصلاحیه‌های انجام‌شده تاکنون نتوانسته‌اند آن را برطرف کنند.

به‌گفته‌ی کاسلز، آلدرون با استفاده از ابزارهای گزارش خطای خود هزاران مورد از کرش‌کردن پردازنده‌های اینتل را ثبت کرده است. او می‌گوید پردازنده‌های معیوب می‌توانند SSD و رم‌ها را خراب کنند.

نرخ خرابی تراشه‌های اینتل
Warframe forums

به‌ادعای کاسلز برخی از پردازنده‌های اینتل نرخ خرابی ۱۰۰ درصدی دارند؛ اما شرکت RAD Game Tools، سازنده‌ی ابزار Unreal Engine، می‌گوید که «فقط تعداد کمی» از پردازنده‌ها با گذشت زمان به‌مشکل می‌خورند.

اینکه پردازنده‌های Core i9-13900K و همین‌طور Core i9-14900K اینتل باعث خرابی SSD و رم می‌شوند، تاکنون ادعایی بی‌سابقه بوده است. پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی‌براینکه برخی از مدل‌های پردازنده اینتل هنگام بازی‌کردن کرش می‌کنند. اینتل در آن زمان اورکلاک نادرست مادربردها را به‌عنوان عامل اصلی مشکل معرفی کرد، اما این دلیل، خرابی‌های مشاهده‌شده در سخت‌افزار سرور را که با تنظیمات ملایم‌تری پیکربندی می‌شوند، توجیه نمی‌کند.

یکی از توسعه‌دهندگان بازی Warframe ادعا می‌کند که تقریباً همه‌ی مشکلات پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل، از معیوب‌بودن درایور آن‌ها نشئت می‌گیرد؛ چراکه ظاهراً مشکل کرش‌کردن در کامپیوتر شخصی یک کارمند پس از نصب به‌روزرسانی BIOS متوقف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات