تحقیقات برای پرونده مشکلات ناپایداری پردازنده‌های اینتل آغاز شد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینتل / Intel روی نمایشگر موبایل روی کیبورد لپ تاپ
یک شرکت حقوقی، تحقیقات راجع‌به ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل را شروع کرده است.
تبلیغات

شرکت حقوقی Abington Cole + Ellery که در زمینه‌ی دعاوی دسته جمعی و مالکیت معنوی تخصص دارد، تحقیقاتی درمورد خرابی و ناپایداری پردازنده‌های اینتل نسل سیزدهم و چهاردهم رپتور لیک آغاز کرده است و احتمالاً به نمایندگی از مشتریان اینتل، دادخواستی دسته جمعی شکل خواهد داد.

اینتل حدود یک هفته پیش اعلام کرد که برخی از پردازنده‌های سری Core نسل سیزدهم و چهاردهم به‌دلیل ولتاژ بالا ممکن است ناپایدار شوند که این مشکل با یک وصله‌ در اواسط ماه اوت ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور۱۴۰۳) برطرف خواهد شد.

این شرکت وعده داده است که به تمام درخواست‌های مشتریان خود جهت تعمیر و تعویض (RMA) پردازنده‌های معیوب متعهد است. این مشکل، فقط پردازنده‌های رده‌بالا را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، بلکه اینتل می‌گوید مشکل ناپایداری بر پردازنده‌های ۶۵ وات نیز تأثیر می‌گذارد.

یکی از وکلای این مؤسسه‌ی حقوقی اعلام کرد که اینتل متعهد شده است تا تمام مشکلات پیش آمده را به‌طور کامل برطرف کند اما هنوز گزارشی مبنی‌بر جبران اینتل به دست ما نرسیده است. یکی از مشتریان اینتل پاسخ داد که این شرکت مشکل او را برطرف کرده است و تنها کاری که مالک یک پردازنده‌ی آسیب‌دیده باید انجام دهد این است که عکس‌هایی از پردازنده بگیرد و آن‌ها را برای شرکت ارسال کند. شرکت پس از بررسی، یک پردازنده‌ی سالم را برای او ارسال می‌کند و مشتری نیز باید پردازنده معیوب را برای اینتل ارسال کند.

اینتل ده‌ها میلیون واحد از پردازنده‌های اصلی ۶۵ وات خود را می‌فروشد‌؛ اگر شرکت نتواند به تمام درخواست‌های تعویض پاسخ دهد، این مؤسسه‌ی حقوقی با شکایت از این شرکت جهت دریافت غرامت برای مالکان پردازنده‌‌های آسیب دیده‌ی اینتل، سود کلانی برای خود کسب خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات