اینتل گارانتی پردازنده‌های معیوب نسل ۱۳ و ۱۴ را دو سال افزایش داد

جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده نسل ۱۳ اینتل رپتور لیک Intel Core Raptor Lake در مادربرد تراشه
اینتل به‌منظور جبران خسارت پردازنده‌های معیوب نسل ۱۳ و ۱۴، گارانتی این پردازنده‌ها را دو سال افزایش داد.
تبلیغات

گزارش‌ها نشان می‌دهند که برای رفع مشکل ناپایداری و کرش‌کردن پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل هیچ راهکاری وجود ندارد؛ اما اینتل در تلاش است تا برای بهبود اوضاع، گارانتی پردازنده‌های معیوب را دو سال افزایش دهد.

تیم آبی در بیانیه‌اش به ورج می‌نویسد: «اینتل متعهد است که از تمام مشتریانی که درحال‌حاضر یا در آینده علائمی از کرش‌کردن و ناپایداری در پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۳ و ۱۴ مشاهده می‌کنند، پشتیبانی کند. ما از محصولات خود حمایت می‌کنیم و در روزهای آینده جزئیات بیشتری در مورد گارانتی دو ساله‌ی تمدیدشده به‌اشتراک خواهیم گذاشت.»

پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل پیش‌تر گارانتی سه ساله داشتند. بدین ترتیب صاحبان این پردازنده‌ها می‌توانند از این پس از گارانتی پنج‌ساله بهره‌مند شوند.

اینتل پیش‌تر اعلام کرد که علت اصلی مشکلات ناپایداری پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۳ و ۱۴ وجود باگ در میکروکد آن‌ها است. این آسیب‌پذیری باعث می‌شود پردازنده درخواست ولتاژ بالاتر از حد مجاز داشته باشد و درنتیجه خارج از محدوده‌ی امن خود کار کند. اینتل وعده داد که به‌روزرسانی میکروکد برای رفع مشکل تا اواسط آگوست (اواخر مرداد ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد؛ اما این به‌روزرسانی نمی‌تواند پردازنده‌های آسیب‌دیده را اصلاح کند و تنها راه، تعویض آن‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات