پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۳ برای گوشی‌ها معرفی شد؛ هوش مصنوعی در میان‌رده‌ها

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۳
پردازنده‌ی میان‌رده‌ی جدید کوالکام با بهبود CPU و قدرت پردازش هوش مصنوعی از راه رسید.
تبلیغات

کوالکام تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 7s نسل ۳ را همراه با قابلیت‌ اجرای هوش مصنوعی محلی، عملکرد بهتر CPU و پشتیبانی از دوربین‌های قدرتمندتر برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرد.

اسنپدراگون 7s نسل ۳ پیکربندی ۱+۳+۴ هسته‌ای دارد و شامل یک هسته‌ی اصلی با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتز، سه هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شود. کوالکام برای هسته‌های اصلی و پرقدرت از Cortex-A720 و برای هسته‌های کم‌مصرف از Cortex-A520 استفاده کرده است.

ویژگی‌های پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۳
Qualcomm

به‌گزارش آناندتک، اسنپدراگون 7s نسل ۳ با فرایند چهار نانومتری TSMC تولید می‌شود و واحد‌های پردازنده‌ی مرکزی Kryo، گرافیک Adreno و پردازش هوش مصنوعی در آن قرار دارند. کوالکام ادعا می‌کند که این پردازنده ۲۰ درصد قدرت بیشتر CPU و ۴۰ درصد سرعت بیشتر GPU و ۳۰ درصد عملکرد بهتر پردازش AI را درمقایسه‌با مدل قبلی ارائه می‌دهد و کارایی مصرف انرژی آن ۱۲ درصد افزایش یافته است.

بخش NPU قابلیت ترجمه‌ی هم‌زمان، تبدیل صوت به متن به زبان‌های مختلف و سایر وظایف حوزه‌ی تولید محتوا را دارد. کوالکام قابلیت‌های حذف نویز هوشمند این واحد را برجسته می‌کند.

پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۳ روی صفحه گوشی در دست

یکی از ویژگی‌های اصلی پردازنده‌ی جدید کوالکام، پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد به‌صورت محلی محسوب می‌شود که وظایفی مانند اجرای مدل‌های زبانی مانند Baichuan-7B یا Llama 2 را به‌طور مستقیم و بدون نیاز به پردازش ابری انجام می‌دهد. این ویژگی می‌تواند به اجرای سریع‌تر برنامه‌های هوش مصنوعی منجر شود.

به‌نظر می‌رسد اسنپدراگون 7s نسل ۳ بتواند از دوربین سه‌گانه در گوشی‌های میان‌رده با حداکثر وضوح ۲۱ مگاپیکسل برای هر دوربین پشتیبانی کند. اگر فقط دو دوربین وجود داشته باشد، می‌تواند به‌صورت ۳۲ و ۲۱ مگاپیکسل در نظر گرفته شود. درنتیجه، پردازنده‌ی مذکور می‌تواند ویدئو 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و وضوح HDR ضبط کند.

قابلیت پشتیبانی از نمایشگر +FHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز در اسنپدراگون 7s نسل ۳ دیده می‌شود که بسیار امیدوارکننده است.

پردازنده‌ی مذکور امکان اتصال به شبکه‌ی 5G و مودم Wi-Fi 6E را فراهم می‌کند. کوالکام می‌گوید که پردازنده‌ی جدیدش از اتصال با پهنای باندهای بیشتری از اسنپدراگون 7s نسل ۲ پشتیبانی می‌کند.

کوالکام اعلام کرده است که انتظار دارد تولیدکنندگان بهترین گوشی های میان‌رده ازجمله ریلمی، سامسونگ، Sharp و شیائومی پردازنده‌ی جدید را در دستگاه‌های آینده‌ی خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات