تاریخ رونمایی تراشه Dimensity 9400 مدیاتک برای نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار فاش شد

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ با پس زمینه رنگی مشکی
تراشه‌ی پرچمدار مدیاتک به‌زودی رونمایی می‌شود تا کوالکام و سامسونگ را به چالش بکشد.
تبلیغات

براساس پست یک افشاگر معتبر در ویبو، تراشه‌ی Dimensity 9400 در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر) رونمایی خواهد شد تا در نسل بعدی بهترین گوشی های اندرویدی قرار بگیرد.

انتظار می‌رود مدیاتک برای اولین‌بار از نود ۳ نانومتری TSMC در دیمنسیتی ۹۴۰۰ استفاده کند. این پردازنده احتمالاً تا ۳۰ درصد بهره‌وری انرژی بهتری نسبت‌ به نسل قبل ارائه خواهد داد که به معنای بهبود در عمر باتری گوشی خواهد بود.

طبق نتایج بنچمارک هوش مصنوعی گیک‌بنچ، دیمنسیتی ۹۴۰۰ هشت هسته‌ در بخش CPU دارد که شامل یک هسته‌ی پرقدرت Cortex-X5 با فرکانس ۳٫۶۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی میانی Cortex-X4 با فرکانس ۲٫۸۰ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A725 با فرکانس ۲٫۱۰ گیگاهرتز می‌شود.

در مقایسه با دیمنسیتی ۹۳۰۰، افزایش قابل توجهی در فرکانس عملکرد تراشه‌ی جدید مدیاتک دیده می‌شود؛ به‌ویژه درمورد هسته‌ی اصلی که از ۳٫۲۵ گیگاهرتز به ۳٫۶۳ گیگاهرتز رسیده است.

با این حال، مدیاتک رقبای سرسختی در مقابل خود دارد؛ از یک سو اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام با حداکثر فرکانس احتمالی ۴٫۳۲ گیگاهرتز قرار دارد و از سوی دیگر، فرکانس تراشه‌ی A18 اپل در گوشی آیفون ۱۶ به ۴٫۰۴ گیگاهرتز می‌رسد.

گفته می‌شود که دیمنسیتی ۹۴۰۰ حدود ۳۰ درصد در عملکرد تک‌هسته‌ای بهتر از نسل قبل خود عمل می‌کند. از طرفی امتیاز تک‌هسته‌ای این تراشه در بنچمارک اخیر گیک‌بنچ، به نزدیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ رسیده است.

انتظار می‌رود گوشی‌ ویوو سری X200 که از تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ بهره می‌برد، در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) رونمایی شود. هنوز قیمت گوشی مذکور اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات