ادامه مشکلات اینتل؛ عرضه پردازنده‌های موردانتظار «ارو لیک رفرش» لغو شد؟

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایی فرضی از پردازنده های اینتل بر روی مادربرد
براساس ادعای منبعی آگاه، اینتل در سال ۲۰۲۵ پردازنده‌های سری ارو لیک رفرش را عرضه نمی‌کند.
تبلیغات

براساس ادعای یکی از افشاگران در انجمن چیپ‌هل، اینتل برنامه‌هایش را دستخوش تغییر کرده است و دیگر قصد ندارد که پردازنده‌های موردانتظار ارو لیک رفرش را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

اینتل هر سال نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ را دردسترس قرار می‌دهد و اگر شایعه‌ی جدید حقیقت داشته باشد، شاهد تغییری مهم در استراتژی تیم آبی خواهیم بود.

با فرض درست‌بودن ادعای جدید، اینتل پردازنده‌های سری ارو لیک را تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ عرضه می‌کند و در سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه‌ی مدل جدید تراشه‌های دسکتاپ نخواهیم بود. ممکن است عرضه‌ی ارو لیک رفرش به‌طور کلی لغو شود و اینتل در سال ۲۰۲۶ سراغ عرضه‌ی پردازنده‌های نوا لیک برود.

اینتل هرگز عرضه‌ی پردازنده‌های سری ارو لیک رفرش را تأیید نکرد؛ بنابراین، آنچه در انجمن چیپ‌هل ادعا شده است، چندان تعجب‌برانگیز محسوب نمی‌شود.

تیم آبی هم‌اکنون با مشکلات گسترده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و برخی از افشاگران به احتمال تصاحب این شرکت به‌دست کوالکام اشاره می‌کنند. شاید عرضه‌نشدن ارو لیک رفرش در سال ۲۰۲۵، نتیجه‌ی مشکلات فعلی تیم آبی باشد یا شاید اینتل به‌حدی به ارو لیک باور دارد که معتقد است پردازنده‌های این خانواده می‌توانند دو سال در بازار سرپا باشند. همچنین، ممکن است لغو عرضه‌ی ارو لیک رفرش به تمرکز ویژه‌ی اینتل بر پردازنده‌های کلاس لپ‌تاپ ارتباط داشته باشد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات