اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالا با گرافیک فوق‌العاده قدرتمند از راه می‌رسد؛ ۵۶ درصد سریع‌تر از نسل قبل

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۸ نسل چهار | Snapdragon 8 gen 4
عملکرد گرافیک داخلی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با اختلاف بالایی از نسل قبلی‌اش بهتر شده است.
تبلیغات

گفته می‌شود که گرافیک داخلی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به فرکانس ۱٫۱۵ گیگاهرتز دست خواهد یافت. برای مقایسه، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای GPU آدرنو ۷۵۰ است که با فرکانس ۷۷۰ مگاهرتز کار می‌کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بنچمارک‌های اخیر عملکرد درخشانی از خود نشان داده است. این تراشه به‌زودی پرچمداران ۲۰۲۵ از جمله گلکسی S25 اولترا، اوپو فایند X8 اولترا، سری شیائومی ۱۵ و ویوو X200 اولترا را قدرت می‌دهد.

براساس پست یک افشاگر در ویبو که نتیجه‌ی آزمون گرافیکی Wildlife در 3DMark را به‌اشتراک گذاشته است؛ فرکانس GPU آدرنو ۸۳۰ تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برابر با ۱٫۱۵ گیگاهرتز به‌دست آمد. این تراشه موفق شد در Wild Life آف‌اسکرین به نرخ ۱۶۶ فریم‌برثانیه و در Wild Life Extreme Unlimited آف‌اسکرین به نرخ ۴۴ فریم‌برثانیه برسد که ۴۶ تا ۵۳ درصد بهتر از نسل قبل محسوب می‌شود.

در آزمون Aztec Ruins High در GFX Bench، گرافیک فوق‌العاده قدرتمند پردازنده‌ی جدید کوالکام توانسته است نرخ ۱۲۵ فریم‌برثانیه را ارائه دهد، درحالی‌که گرافیک آدرنو ۷۵۰ داخل اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به نرخ ۹۶ فریم‌برثانیه دست یافت.

نتایج مذکور از QRD (دستگاه مرجع کوالکام) به‌دست آمده است. این دستگاه‌ توسط کوالکام برای ارزیابی پردازنده ساخته شده است و هدفش لزوماً بهبود عملکرد یا خنک‌کنندگی نیست. در نتیجه تراشه‌ها معمولاً به فرکانس نسخه‌های عرضه‌شده نمی‌رسند. بنابراین، سرعت کلاک و عملکرد GPU ممکن است در کاربردهای واقعی به مقادیر بیشتری هم برسند.

بخش CPU اسنپدراگون ۸ نسل ۴ پیش‌از این با امتیازهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ۲٬۸۸۴ و ۸٬۸۴۰ در گیک‌بنچ رؤیت شد. نسخه‌ی «For Galaxy» این تراشه نیز با عملکرد کمی بالاتر به‌ترتیب ۳٬۰۶۰ و ۹٬۰۸۰ امتیاز را در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌دست آورد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات