بنچمارک Dimensity 9400 مدیاتک فاش شد؛ عملکرد CPU ضعیف‌تر از رقبا

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی مدیاتک دیمنسیتی با تصویر پس‌زمینه‌ی شبکه
سی‌پی‌یو تراشه‌ی پرچمدار آتی مدیاتک ظاهراً عملکرد ضعیف‌تری نسبت‌به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارد.
تبلیغات

نتایج بنچمارک اخیرِ تراشه‌ی Dimensity 9400 از شرکت مدیاتک، عملکرد ناامید‌کننده‌ی پردازنده‌ی این تراشه‌ی جدید را، به‌ویژه در مقایسه با رقیب اصلی‌اش اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از کوالکام، به تصویر می‌کشند.

طبق نتایج گیک‌بنچ برای گوشی اوپو فایند X8 پرو، دستگاهی که از تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ استفاده می‌کند، این گوشی در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۲۸۱۸ و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز ۸۸۴۷ را به‌دست آورده است. این امتیازات نسبت‌به دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کمتر هستند؛ به‌عنوان مثال، گلکسی S25 اولترا، پرچمدار آتی سامسونگ، در همین آزمون‌ها به‌ترتیب ۳۰۶۹ و ۹۰۸۰ امتیاز کسب کرده است.

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ اوپو فایند X8 پرو با تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰
Geekbench

اختلاف عملکرد CPU دیمنسیتی ۹۴۰۰ با تراشه‌ی پرچمدار آتی کوالکام زمانی که امتیازات OnePlus 13، دیگر دستگاه مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را در نظر بگیریم، بیشتر به‌چشم می‌آید؛ این گوشی در تست چند‌هسته‌ای امتیاز چشمگیر ۱۰۰۴۹ را ثبت کرده است. این اختلاف در امتیازات بنچمارک احتمالاً به سرعت کلاک پایین‌تر پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ برمی‌گردد.

داده‌های بنچمارک نشان می‌دهد که فرکانس پایه‌ی پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰، ۲٫۴۰ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس آن ۳٫۶۳ گیگاهرتز است. برای مقایسه، دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حداقل سرعت ۴٫۲ گیگاهرتز را برای قوی‌ترین هسته‌ی خود ثبت کرده‌اند.

باید اشاره کرد که نتایج تازه منتشر شده از نتایج پیشین که احتمالاً مربوط‌به نسخه‌ی Satellite Edition فایند X8 پرو بوده‌اند، پایین‌تر است. نسخه‌ی مجهز به ارتباط ماهواره‌ای فایند X8 پرو امتیازات ۳۰۱۰ در آزمون تک‌هسته‌ای و ۸۶۸۶ در آزمون چند‌هسته‌ای را کسب کرده بود. اختلاف در نتایج بنچمارک احتمالاً بیانگر تلاش ادامه‌‌دار مدیاتک برای بهینه‌سازی دیمنسیتی ۹۴۰۰ است.

با نزدیک شدن به زمان عرضه، باید دید که آیا مدیاتک می‌تواند با بهبود عملکرد دیمنسیتی ۹۴۰۰، با تراشه‌ی پرچمدار کوالکام در بازار گوشی‌های رده‌ بالا رقابت کند یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات