پس از فاش‌شدن بنچمارک CPU، اکنون نوبت گرافیک ۱۰ هسته‌ای M4 است

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
تراشه M4 اپل
پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی M4 اپل امتیاز بالایی در گیک‌بنچ به‌دست آورد.
تبلیغات

امتیاز بنچمارک گرافیکی یکی از مک‌‌بوک‌های جدید M4 اپل در گیک‌بنچ ۶ رؤیت شده است که بهبود عملکرد GPU تراشه‌ی M4 را نسبت‌ به نسل قبل نشان می‌دهد.

امتیاز گرافیکی M4 در مک بوک
Geekbench

مدل Mac16,1 لپ‌تاپ اپل با ۱۶ گیگابایت رم، در بنچمارک گرافیکی، امتیاز Metal (رابط گرافیکی تراشه‌ی اپل) ۵۷٬۶۰۳ را کسب کرد. آیپد پرو M4 در همین آزمون به عدد ۵۳٬۶۶۹ و تراشه‌ی M3 به امتیاز ۴۹٬۸۹۰ دست یافتند. بنابراین GPU پردازنده‌ی M4 حدود ۱۵ درصد سریع‌تر از M3 شده است.

امتیاز گرافیکی M4 در آیپد پرو
امتیاز گرافیکی M3

از طرفی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت با شماره مدل X1E78100 در لپ تاپ اچ پی مدل EliteBook Ultra موفق شد به امتیاز ولکان ۲۴٬۳۴۹ در گیک‌بنچ ۶ دست پیدا کند. بنابراین تراشه‌ی M4 اپل اختلاف بالایی (در حدود دو برابر) با پردازنده‌ی کوالکام دارد.

بنچمارک امتیاز گرافیکی اسنپدراگون ایکس الیت
Geekbench

تراشه‌ی M4 که در گیک‌بنچ ظاهر شده است، از نوع M4 پایه محسوب می‌شود که در مدل‌های مک مینی و مک بوک پرو ۱۴ اینچ استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود که تراشه‌های M4 Pro و M4 Max را برای مدل‌های پرچمدار مک‌ بوک ببینیم. نتایج بنچمارک این پردازنده‌ها هنوز منتشر نشده‌اند.

اپل برنامه‌ریزی کرده است که مک‌‌بوک‌های مجهز به تراشه‌ی M4 را در اوایل نوامبر (اواسط آبان) عرضه کند. تراشه‌ی M4 در مک‌بوک پرو ۱۰ هسته دارد و در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ توانست به امتیازهای ۳٬۸۶۴ و ۱۵٬۲۸۸ در بخش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای دست یابد. این امتیازها در برابر CPU هشت‌هسته‌ای تراشه‌ی M3 به‌ترتیب ۲۶٫۷ و ۳۰٫۶ درصد افزایش داشته‌اند.

آیپد پرو M4 پایه با پردازنده‌ی ۹ هسته‌ای به امتیاز تک‌هسته‌ای ۳٬۶۴۷ و امتیاز چندهسته‌ای ۱۳٬۱۳۵ در گیک‌بنچ دست یافت. مدل‌ ‌آیپد پرو‌ با تراشه‌ی ۱۰ هسته‌ای، امتیاز چندهسته‌ای بالاتری در حدود ۱۴٬۵۰۰ را در گیک‌بنچ ۶ به‌دست آورد. بنابراین، عملکرد تبلت اپل حداقل به‌میزان ۲۵ درصد نسبت‌ به سال گذشته بهتر خواهد شد.

خالق آیفون احتمالاً رویداد کوچکی برای معرفی مک‌های جدید M4 در اواخر اکتبر برگزار خواهد کرد و عرضه‌ی آن‌ها نیز در تاریخ یک نوامبر (۱۱ آبان) انجام خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات