پیش‌بینی مهم: ۴۰ درصد از لپ‌تاپ‌ها تا سال ۲۰۲۹ به پردازنده آرم مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
چندوظیفگی و مالتی تسکینگ با مک‌بوک ایر
یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که سهم آرم در بازار پردازنده‌های لپ‌تاپی تا سال ۲۰۲۹ به بیش‌از ۴۰ درصد می‌رسد.
تبلیغات

شرکت تحقیقاتی TechInsights که روی بازار پردازنده‌ها مطالعه انجام می‌دهد، می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ شاهد رشد چشمگیر سهم Arm در بازار تراشه‌‌های لپ‌تاپی خواهیم بود.

بر اساس گزارش آی‌تی‌هوم به‌نقل از TechInsights، تا پایان دهه‌ی جاری میلادی بالغ‌بر ۴۰ درصد از لپ‌تاپ‌های فروخته‌شده از پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری آرم استفاده خواهند کرد.

اگر پیش‌بینی TechInsights رنگ حقیقت به خود بگیرد، تا پایان دهه‌ی ۲۰۲۰ میلادی تغییر چشمگیری در بازار پردازنده‌ها رخ خواهد داد. درحال‌حاضر بخش اعظم بازار در دست پردازنده‌های x86 است. پیش‌تر مدیرعامل شرکت آرم مدعی شده بود که سهم بازار دستگاه‌های ویندوزی مبتنی‌بر آرم تا پنج سال آینده از مرز ۵۰ درصد عبور می‌کند.

بر اساس داده‌های TechInsights، درحال‌حاضر حدود ۸۲ درصد از بازار پردازنده‌های لپ‌تاپی در تصاحب معماری x86 است و آرم تنها ۱۸ درصد از بازار را در اختیار دارد. در سال ۲۰۲۵، سهم دو معماری به‌ترتیب ۸۰ و ۲۰ درصد خواهد بود.

پیش‌بینی TechInsights از آینده بازار پردازنده‌های لپ‌تاپی
TechInsights Inc

با فرض درست‌بودن پیش‌بینی TechInsights، پردازنده‌های آرم در سال‌های پیش رو بالغ‌تر از همیشه خواهند شد. بر اساس داده‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۹ سهم آرم در بازار تراشه‌های لپ‌تاپی بیش از دو برابر می‌شود و از مرز ۴۰ درصد عبور می‌کند (اما همچنان ۶۰ درصد بازار در تصاحب x86 خواهد بود). تا همان زمان، سهم آرم از درآمد بازار لپ‌تاپ به ۵۲ درصد می‌رسد.

ناهماهنگی بین سهم بازار و سهم درآمد تا حد زیادی به قیمت‌گذاری تهاجمی لپ تاپ اپل مربوط می‌شود و اپل یکی از اصلی‌ترین بازیگران در جبهه‌ی آرم است.

بخش چشمگیری از موفقیت آرم در بازار پردازنده‌‌های لپ‌تاپی را می‌توان در سال ۲۰۲۰ ردیابی کرد، زمانی که اپل برای اولین بار تصمیم گرفت که تراشه‌ی اختصاصی آرم را وارد کامپیوترهایش کند و از معماری x86 فاصله بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات