اسنپدراگون ۸ الیت در بنچمارک انتوتو گردوخاک به‌پا کرد

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
یک پردازنده به رنگ زرد روی یک صفحه بورد دیجیتالی
امتیاز اسنپدراگون ۸ الیت در بنچمارک انتوتو حتی از پردازنده‌ی A18 Pro هم اپل فراتر رفت.
تبلیغات

بنابر گزارش Smartprix، پردازنده‌ی جدید کوالکام با نام اسنپدراگون ۸ الیت، توانست در بنچمارک انتوتو با کسب امتیازی چشمگیر، رقبای خود را به‌ چالش بکشد.

اسنپدراگون ۸ الیت که قرار است در تاریخ ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) توسط کوالکام رونمایی شود، توانست با دستیابی به امتیاز ۳٬۰۲۵٬۹۹۱ در بنچمارک انتوتو، به‌عنوان یکی از پرقدرت‌ترین و کارآمدترین پردازنده‌های گوشی هوشمند حال حاضر شناخته شود. اسنپدراگون ۸ الیت با این امتیاز درمقایسه‌با دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک با امتیاز ۲٫۸ میلیون و A18 Pro اپل با امتیاز ۱٫۶۵ میلیون در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌گیرد.

دو گوشی از نمای روروبرو کنار یکدیگر
Onleaks

انتوتو می‌گوید تفاوت در چیدمان هسته‌های پردازنده، زبان‌ توسعه‌ی سیستم‌عامل‌ها، APIها و مکانیزم‌های رندر مورد استفاده توسط هر دو سیستم‌عامل، مقایسه‌ی مستقیم آن‌ها را به‌شدت سخت خواهد کرد؛ اما همان‌طور که در نتایج می‌بینیم، کوالکام با معرفی اسنپدراگون ۸ الیت به‌دنبال صدرنشینی در جدول تمامی بنچمارک‌ها است.

توجه داشته باشید که بنابر بیانیه‌ی رسمی انتوتو نمی‌توان نتایج امتیاز کسب‌شده در بنچمارک AnTuTu را برای مقایسه‌ی قدرت گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS استفاده کرد؛ زیرا تفاوت در چیرمان هسته‌ها، زبان سیستم‌های عامل، API-ها و مکانیزم‌های رندر مورد استفاده در این دو سیستم‌‌عامل، مقایسه‌ی آن‌ها را به‌شدت دشوار می‌کند.

شایعات حاکی از آن است که اسنپدراگون ۸ الیت در دو نسخه عرضه خواهد شد؛ یک نسخه‌ی پایه با دو هسته با فرکانس تا ۴٫۰۹ گیگاهرتز و شش هسته با فرکانس ۲٫۷۸ گیگاهرتز و یک نسخه‌ی پریمیوم با دو هسته تا ۴٫۳۲ گیگاهرتز که احتمالاً هر دو نسخه دارای پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۸۳۰ هستند و روی فرایند ۳ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند.

بنابر اطلاعات افشاشده‌ی اخیر پیرامون پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ الیت، مورد انتظارترین پردازنده‌ی کوالکام با برخورداری از مودم‌های پیشرفته‌ی 5G، امکان اتصال به شبکه‌های پرسرعت را فراهم می‌کند. این مودم‌ها با پشتیبانی از پهنای باند گسترده‌تر و تأخیر کمتر، تجربه‌ی اینترنتی سریع و بدون قطعی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. همچنین پردازنده‌ی مذکور از تکنولوژی‌های نوین هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند که می‌توانند تجربه‌ی کاربری را به سطحی جدید ارتقا دهند و امکانات پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند.

کوالکام با معرفی اسنپدراگون ۸ الیت می‌خواهد به رقبای خود نشان دهد که همچنان در صدر فناوری‌های پیشرفته‌ی پردازشی قرار دارد و می‌تواند نیازهای کاربران را با محصولات جدید و نوآورانه برآورده سازد. این پردازنده‌ی جدید با عملکرد برتر خود، می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار و دستگاه‌های هوشمند آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات