اسنپدراگون ۸ الیت از نسل دوم هسته‌های Oryon قدرت می‌گیرد؛ ۶۲ درصد سریع‌تر، ۱۹۰ درصد بهینه‌تر از لونارلیک اینتل

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
نمای گرافیکی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام
کوالکام درباره‌ی هسته‌های Oryon اسنپدراگون ۸ الیت ادعایی جسورانه مطرح کرد؛ ۶۲ درصد سریع‌تر، ۱۹۰ درصد بهینه‌تر از تراشه‌ی لونار لیک اینتل.
تبلیغات

کوالکام در مراسم رونمایی از اسنپدراگون ۸ الیت اعلام کرد که تراشه‌ی جدیدش از نسل دوم هسته‌های Oryon بهره می‌برد که نتیجه‌اش ۶۲ درصد عملکرد سریع‌تر و ۱۹۰ درصد بهینگی بیشتر نسبت‌به تراشه‌ی لپ‌تاپی سری لونار لیک اینتل است.

اینفوگرافی نسل دوم هسته‌های اوراین اسنپدراگون ۸ الیت در مراسم رونمایی
Qualcomm

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، ادعا می‌کند هسته‌های نسل دومی Oryon در توان مصرفی یکسان و در پردازش تک‌هسته‌ای، به‌مقدار ۶۲ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی Core Ultra 7 268V است. به‌ادعای کوالکام تراشه‌ی اینتل برای رسیدن به عملکردی هم‌سطح با اسنپدراگون ۸ الیت، ۱۹۰ درصد انرژی بیشتری طلب می‌کند.

مدیر کوالکام درحال صحبت روی صحنه
Qualcomm

ادعای جسورانه‌ی کوالکام با برخی ابهامات همراه است؛ زیرا مقایسه‌ی مستقیم تراشه‌ی موبایل و لپ‌تاپ در شرایط عملیاتی یکسان، به دلیل تفاوت‌های معماری و کاربردهایشان، چندان دقیق نیست. با این‌حال، کوالکام با ادعایش نشان داد که در رقابت با اینتل برای تصاحب بازار پردازنده‌، بسیار جدی عمل می‌کند.

اینفوگرافی اسنپدراگون ۸ الیت در مراسم رونمایی
Qualcomm

کوالکام به طور دقیق به توان مصرفی تراشه اشاره نکرده، اما براساس نمودارهای ارائه‌شده، توان مصرفی هسته‌ی نسل دومی Oryon در پردازش تک‌هسته‌ای و پُرمصرف‌ترین حالت، کمتر از ۱۰ وات است.

نمایش بنچمارک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ الیت در برابر تراشه‌ی لونار لیک اینتل روی صحنه
Qualcomm

در تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ الیت، دو هسته‌ی نسل دومی Oryon در کلاستر Prime با حداکثر فرکانس ۴٫۳۲ گیگاهرتز کار می‌کنند و ۶ هسته‌ی نسل دومی Oryon در کلاستر Performance فرکانس ۳٫۵۳ گیگاهرتزی دارند.

کوالکام، ادعای اینتل در خصوص عملکرد برتر پردازنده‌های لونارلیک را به چالش کشید و به طور ضمنی آن را زیر سوال برد. در جریان رویداد Snapdragon Technology Summit، آمون از عبارت «جنگ بنچمارک‌ها» برای اشاره به رقابت تنگاتنگ شرکت تحت مدیریتش با اینتل استفاده کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات