دردسر جدید برای اینتل؛ ظاهراً پردازنده‌های Arrow Lake مشکل ناپایداری دارند

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده اینتل ارو لیک
گفته می‌شود که مشکل ناپایداری نسل ۱۳ و ۱۴ در پردازنده‌های ارو لیک اینتل تکرار شده است.
تبلیغات

به‌ادعای یکی از یوتیوبرهای فناوری، پردازنده‌های Arrow Lake اینتل ممکن است با مشکلات جدی پایداری مواجه باشند. منابع متعدد گزارش داده‌اند که این پردازنده‌ها به‌طور مداوم دچار صفحه آبی مرگ و ناپایداری در حین اجرای بازی می‌شوند.

تازه از مشکل ناپایداری سری رپتور لیک اینتل عبور کرده‌ بودیم که ظاهراً باید دردسر جدیدی را در پردازنده اینتل شاهد باشیم. Moore's Law Is Dead، یوتیوبر فناوری، ویدئویی درباره آنچه افراد آشنا به پردازنده‌های ارو لیک می‌گویند، منتشر کرده است و به‌نظر می‌رسد که آن‌ها ناراضی هستند.

یوتیوبر می‌گوید: «بدترین قسمت ارو لیک این است که هر یوتیوبر فناوری و توسعه‌دهنده‌ی بازی که با پردازنده‌ها کار کرده‌اند، گفته‌اند که پردازنده کار نمی‌کند. [...] برخی دیگر می‌گویند که با مشکلات مداوم صفحه آبی مواجه بوده‌اند و حتی در بازی‌ها از سرورهای آنلاین خارج شده‌اند؛ زیرا Ultra 9 به‌عنوان نوعی کد تقلب شناسایی شده است. اوضاع به‌قدری وخیم است که می‌دانم چندین بررسی‌کننده حتی احتمال می‌دهند نقص سخت‌افزاری در ارو لیک وجود دارد که باعث این مشکلات ناپایداری می‌شود.»

یوتیوبر یادشده ادعا می‌کند که با اینتل تماس گرفته است تا درستی این مسئله را پرس‌وجو و غول تراشه‌ساز تأیید کرده که از این مشکل آگاه است. مهندسان ادعا کرده‌اند که مشکل مذکور مربوط به میکروکد باشد؛ درست مشابه آن چیزی که پردازنده‌های رپتور لیک را نابود کرد. Moore's Law Is Dead می‌گوید که اینتل در‌حال‌حاضر تلاش می‌کند تا جلو خسارت را بگیرد و هرچه زودتر مشکلات را برطرف کند.

اگر اینتل واقعاً با مشکل میکروکد مواجه شده باشد، امیدواریم که راحت‌تر از مشکلات قبلی حل شود. در آن زمان، پردازنده‌ها مدت‌ها قبل از اینکه شناسایی شوند، فروخته شده بودند. حالا که هشدار قبل از عرضه داده شده است، تیم آبی زمان کافی دارد تا قبل از اینکه آسیب زیادی ببیند، با انتشار پچ نرم‌افزاری قضیه را جمع کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات