گزارش زومیت از غرفه تسکو در الکامپ؛ بیشاز ۱۰ میلیون مشتری در ایران داریم! [تماشا کنید]
جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰مطالعه 6 دقیقهدر خلال برگزاری نمایشگاه الکامپ بیستوششم به غرفهی تسکو، یکی از شناختهشدهترین برندهای بازار ایران، رفتیم. در غرفهی تسکو کیبوردی دیدیم که به ادعای این شرکت، نمونهی آن توسط شرکت سرشناس ریزر نیز به فروش میرسد؛ اما با قیمت بسیار بالاتر.
تسکو محصولات گیمینگ متنوعی میسازد و در بازار ایران طرفداران بهخصوصی دارد. همانطور که میشد انتظار داشت، در غرفهی الکامپ این شرکت شاهد بخش گیمینگ نیز بودیم. همچنین نظر مردم را دربارهی برند تسکو جویا شدیم.
عدهای از مردم معتقد بودند که محصولات تسکو با در نظر گرفتن قیمت، ارزش خرید مناسبی دارند. عموم کاربران مشغول استفاده از لوازم جانبی تسکو نظیر کیبورد و ماوس هستند، اما این برند محصولات دیگری نظیر کیس کامپیوتر نیز دارد.
جمال جعفری، مدیرعامل تسکو، در گفتوگو با زومیت به شایعات مربوطبه ایرانیبودن یا چینیبودن این برند پاسخ داد.
به گفتهی جعفری، تسکو بهترین محصولات دنیا را از بازارهای مختلف پیدا میکند. اگر محصول به تأیید واحد کیفیت کنترل تسکو برسد، برچسب شرکت روی آن زده میشود و محصول به دست مشتریان میرسد. جعفری میگوید محصولاتی که برچسب تسکو دارند را میتوان با خیال راحت تهیه کرد.
تسکو بیشاز ۵۰ تا ۶۰ درصد محصولاتش را در خاک ایران میسازد
پس از محبوبیت محصولات و پذیرش آنها توسط مشتریان ایرانی، تسکو شروعبه مهندسی معکوس میکند و محصولات را بهصورت اختصاصی میسازد و با قیمت مناسبتر در دسترس کاربران قرار میدهد.
تسکو بیشاز ۵۰ تا ۶۰ درصد محصولاتش را در خاک ایران میسازد و بقیهی محصولاتش را که به روایت جمال جعفری «توجیه اقتصادی ندارند و فناوریهای جدید هستند» از خارج کشور وارد میکند و با گارانتی توسن سیستم میفروشد.
در لاینآپ تسکو گاهیاوقات محصولاتی میبینیم که کاملا مشابه محصولات شرکتهایی مثل شیائومی هستند. جعفری در توضیح این موضوع میگوید تسکو و شیائومی همان محصول را از فروشندهای مشترک میخرند.
تسکو و شیائومی برخی محصولات را از فروشندهای واحد میخرند
جعفری میگوید تسکو در ایران بیشاز ۱۰ میلیون مشتری دارد، اما فعالیتهای تسکو صرفا محدود به بازار ایران نیست. این شرکت در چین کارخانه دارد و محصولاتش را صادر میکند. جعفری میگوید تسکو محصولاتی را که در چین تولید میکند، با برند شرکتهای دیگر به فروش میرساند و این نوع رابطهی تجاری در سطح بینالمللی، طبیعی است.
مدیرعامل تسکو خطاب به مردم ایران گفت همانطور که تمام آمریکاییها به اپل افتخار میکنند و محصولات این شرکت را با افتخار میخرند، شما هم با افتخار محصولات تسکو را بخرید.
گوشهبهگوشهی غرفهی تسکو در الکامپ ۲۶ پر از صدا و جنبوجوش بود. در یک بخش از غرفه شاهد اسپیکرهای بزرگ و پرقدرتی بودیم که فضای نمایشگاه را هیجانانگیزتر کرده بودند. اسپیکرهای تسکو بازههای قیمتی مختلف را پوشش میدهند و توانشان بین ۵۰ تا ۳۶۰ وات است.
یکی از جالبترین بخشهای غرفهی تسکو، ناحیهی مخصوص گیمرها بود. افراد زیادی در غرفهی تسکو مشغول تجربهی بازیهای مختلف بودند.
تسکو در غرفهاش مسابقات مختلفی برگزار کرد و به برندگان جایزه داد. از گیمرهایی که در غرفهی تسکو حضور داشتند دربارهی کیفیت محصولات این شرکت پرسیدیم و آنها عموما رضایت داشتند.
یکی از کارکنان تسکو به زومیت گفت این شرکت بیشتر تمرکزش را معطوف لوازم جانبی کامپیوترهای شخصی کرده است، چون به عقیدهی او افرادی که بهدنبال تجربهی تخصصی بازیهای ویدیویی هستند بهجای کنسولها سراغ کامپیوتر میروند.
تسکو سیستم گیمینگ ویژهای را به نمایشگاه الکامپ ۲۶ آورده بود. این سیستم کیس هیجانانگیزی با خنککنندهی آبی و نورپردازی داشت که تمامی اجزایش - از بخش مدیریت کابل تا محل قرارگیری درایوهای SSD - مهندسی شده بود.
کیس تسکو که پنل شیشهای داشت، هوا را بهخوبی گردش میداد تا قطعات پرقدرت داخل کیس خنک بمانند. کیس تسکو از ۹ فن مجزا میزبانی میکرد.
سیستم گیمینگ تسکو به کیبوردی مجهز بود که در بخش داخلی لایهای فولادی داشت. این لایهی فولادی ضخامت کیبورد را افزایش میداد و باعث میشد با دستگاهی پریمیوم طرف باشیم.
تسکو میگوید برای حضور پررنگتر در بازار بازیهای ویدیویی لازم است که روی فناوری سوار شود. این برند قصد دارد برای جا نماندن از رقابت در بازار، روی حوزهی واقعیت مجازی نیز تمرکز کند. تسکو همچنین بهدنبال افزایش کیفیت و حفظ قیمت رقابتی است.
نظرات