۳۵۰ دورهی آنلاین رایگان از دانشگاههای معتبر جهان
جالب است بدانید که دانشگاههای سراسر دنیا دورههای درسی خود را به صورت آنلاین و رایگان (یا حداقل بخشی رایگان) ارائه میکنند. این دورهها به طور کلی MOOC (دوره آزاد انبوه آنلاین یا Massive Open Online Course) نامیده میشوند.
طی ۶ سال گذشته، بیش از ۸۰۰ دانشگاه در تولید بیش از ۱۰ هزار MOOC نقش داشتهاند. تنها در چهار ماه گذشته، ۱۹۰ دانشگاه ۴۰۰ دورهی رایگان را معرفی کردند. این دورهها در لیست زیر جمع آوری و دستهبندی شدهاست. دانشگاه ارائهدهندهی هر دوره نیز مشخص شده است. این دستهبندیها شامل علوم رایانه، ریاضیات، کار با داده، علوم انسانی، آموزش و تحصیل، بهداشت و پزشکی، کسب و کار، مهندسی، هنر و طراحی و علوم است.
بسیاری از این دورهها دارای زمانبندی خاصی نیستند و شما میتوانید در هر زمان دلخواه و با هر سرعتی، آنها را دنبال کنید.
علوم کامپیوتر و برنامهنویسی
- مقدمات توسعهی بازی (دانشگاه هاروارد)
- توسعهی اپلیکیشن موبایل با React Native (دانشگاه هاروارد)
- برنامهنویسی وب با پایتون و جاوا اسکریپت (دانشگاه هاروارد)
- توابع، متدها و رابطها در Go (دانشگاه کالیفرنیا)
- همروندی (Concurrency) در Go (دانشگاه کالیفرنیا)
- شروع به کار با Go (دانشگاه کالیفرنیا)
- پایتون ۱: مبانی و برنامهنویسی رویهای (مؤسسهی تکنولوژی جرجیا)
- پایتون ۲: ساختارهای کنترل (مؤسسهی تکنولوژی جرجیا)
- پایتون ۳: ساختارهای داده (مؤسسهی تکنولوژی جرجیا)
- پایتون ۴: اشیا و الگوریتمها (مؤسسهی تکنولوژی جرجیا)
- طراحی پیکسلی برای بازیهای ویدیویی (دانشگاه ایالتی میشیگان)
- طراحی وب: استراتژی و معماری اطلاعات (مؤسسهی هنرهای کالیفرنیا)
- توسعهی سمت کاربر وب با React (دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگکنگ)
- توسعهی اپلیکیشن موبایل چندپلتفرمی با React Native (دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگکنگ)
- مهارتهای کاربردی برای توسعهدهندگان جاوا (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- مهارتهای پیشرفته برای توسعهدهندگان جاوا (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- تکنولوژیهای نوظهور واقعیت افزوده و سرویسهای استریم ویدیو (دانشگاه یونسی)
- تکنولوژیهای نوظهور دستگاههای هوشمند و موبایل (دانشگاه یونسی)
- حل مسئله، برنامهنویسی و بازیهای ویدیویی (دانشگاه آلبرتا)
- آشنایی با واقعیت افزوده و ARCore (گوگل Daydream Impact)
- مبانی NetLogo (مؤسسهی سانتافه)
- مهارتهای بنیادی برنامهنویسان (دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ)
- مشکلات کسبوکار و راهحلهای نرمافزاری (دانشگاه دیکین)
- ابزارهای وب برای توسعهدهندگان (دانشگاه رایرسون)
- توسعهی اپلیکیشن واقعیت افزوده با یونیتی (یونیتی)
- کاتلین برای توسعهدهندگان جاوا (یونیتی)
- آشنایی با مبانی XR: واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت مختلط (یونیتی)
- هنر سه بعدی و خط لولهی صوتی (یونیتی)
- برنامهنویسی سیستمهای کاربردی (یونیتی)
- تعاملات سه بعدی و جهتیابی (یونیتی)
- یادگیری ماشین با پایتون: از مدل خطی تا یادگیری عمیق (دانشگاه MIT)
- تکنولوژی بلاکچین (دانشگاه کالیفرنیا)
- بیتکوین و ارزهای رمزنگاریشده (دانشگاه کالیفرنیا)
- آشنایی با یادگیری ماشین (دانشگاه دوک)
- آشنایی با برنامهنویسی رایانه (دانشگاه بینالمللی لندن)
- رایانهها چگونه کار میکنند؟ (دانشگاه بینالمللی لندن)
- زیرساخت IT و ترندهای نوظهور (دانشگاه مینزوتا)
- سیستمهای تجاری (دانشگاه مینزوتا)
- نرمافزارهای جاسازی شده و معماری سختافزار (دانشگاه کلرادو)
- بازارهای اینترنت اشیاء صنعتی و امنیت (دانشگاه کلرادو)
- برنامهنویسی C: برنامهنویسی ماژولار و مدیریت حافظه (دارتموث)
- برنامهنویسی C: انواع پیشرفته داده (دارتموث)
- برنامهنویسی C: استفاده از ابزارها و کتابخانههای لینوکس (دارتموث)
- برنامهنویسی C: شروع به کار (دارتموث)
- برنامهنویسی C: نشانگرها و مدیریت حافظه (دارتموث)
- مبانی لینوکس: رابط دستوری متنی (دارتموث)
- آشنایی با نظریه محاسبات (مؤسسهی سانتافه)
- مبانی یادگیری ماشین (مؤسسهی سانتافه)
- آشنایی با FinTech (دانشگاه هنگکنگ)
- اخلاق و ریسکهای FinTech (دانشگاه هنگکنگ)
- بلاکچین و FinTech: مبانی، کاربردها و محدودیتها (دانشگاه هنگکنگ)
- حملات DDoS و دفاعها (دانشگاه کلرادو)
- امنیت پردازش ابری (دانشگاه کلرادو)
- شبکههای سایبر-فیزیکال (مؤسسهی تکنولوژی سلطنتی KTH)
- مبانی امنیت شبکه (دانشگاه کاونتری)
- مقدمهای بر کریپتوگرافی (دانشگاه کاونتری)
- بلاکچین: اصول و موارد استفاده (آکادمی کانسنسیس)
- شبکه و معماری امنیت با VMware NSX (شرکت VMware)
مهندسی
- آنالیز پدیدهی حمل و نقل ۱: متدهای ریاضی (دانشگاه MIT)
- مهندسی شاتل فضایی (دانشگاه MIT)
- هنر مهندسی ساختاری: گنبدها (دانشگاه پرینستون)
- امنیت ربات: طراحی و اجرا (دانشگاه بوفالو)
- سیستم قدرت الکتریک (دانشگاه بوفالو)
- روباتیک مدرن، کورس ۵: حرکات ربات و رباتهای قابل حمل چرخدار (دانشگاه نورثوسترن)
- اصول دستگاههای نیمهرسانا بخش اول: نیمهرساناها، اتصالات پیان، ترانزیستورهای با اتصال دوقطبی (دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگکنگ)
- سلام دنیا با ROS - سیستم عامل ربات (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- رباتها در جامعه: خوب یا بد؟ (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- هایپرلوپ: تغییر آینده حمل و نقل (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- خودروهای برقی: تکنولوژی (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- خودروهای برقی: سیاست (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- طراحی سیستم بینایی پایهای (دانشگاه کلرادو)
- طراحی سیستمهای بینایی با عملکرد بالا (دانشگاه کلرادو)
- بهینگی و دقت بینایی (دانشگاه کلرادو)
- موتورها و مدارهای کنترل موتور (دانشگاه کلرادو)
- فیزیک نیمهرساناها (دانشگاه کلرادو)
- سنسورها و طراحی مدار سنسور (دانشگاه کلرادو)
- ترانزیستور - ترانزیستور اثر میدان و دوقطبی پیوندی (دانشگاه کلرادو)
- مبانی BIM برای مهندسان (دانشگاه ملی تایوان)
- کاربرد BIM برای مهندسان (دانشگاه ملی تایوان)
- اصول MOSFET (دانشگاه پوردیو)
- مبانی پرایمر در نیمهرساناها (دانشگاه پوردیو)
- آشنایی با سیستمهای مدیریت باتری (دانشگاه کلرادو)
- شبیهسازی مدل سلول جریان مساوی (دانشگاه کلرادو)
- تخمین میزان شارژ باتری (دانشگاه کلرادو)
- آشنایی با کارتوگرافی وب: بخش دوم (ETH زوریخ)
- مدلینگ عنصر محدود با عملکرد بالا: بخش دوم (مؤسسهی سلطنتی تکنولوژی KTH)
- یکپارچگی سیستمهای انرژی: گذرا یا انقلابی؟ (دانشگاه لوون)
- ساخت اشیا در ژاپن: مهندسی مکانیک (مؤسسهی تکنولوژی توکیو)
- کنترل پروژه (دانشگاه مریلند)
علوم
- تأثیرات تغییر اقلیم بر روی سلامت (دانشگاه هاروارد)
- هواشناسی: علم شناخت آب و هوا (دانشگاه هاروارد)
- علم کوانتوم ۲: پردازش کوانتومی کارآمد - خطاپذیری و پیچیدگی (دانشگاه MIT)
- علم کوانتوم ۲: وضعیتهای کوانتومی، نویز و تصحیح خطا (دانشگاه MIT)
- علم کوانتوم ۲: الگوریتمهای پیشرفته کوانتومی و نظریه اطلاعات (دانشگاه MIT)
- انرژی هستهای: دانش، سیستمها و جامعه (دانشگاه MIT)
- نیتروژن: یک چالش جهانی (دانشگاه ادینبورگ)
- به اشتراک گذاری تحقیق خود با دنیا (دانشگاه دلفت)
- بلوکهای ساختمانی یک کامپیوتر کوانتومی: بخش اول (دانشگاه دلفت)
- بلوکهای ساختمانی یک کامپیوتر کوانتومی: بخش دوم (دانشگاه دلفت)
- کوچک و قدرتمند: مقدمهای بر میکروبیولوژی (دانشگاه ردینگ)
- آشنایی با معادله شرودینگر و جابهجایی کوانتومی (دانشگاه ردینگ)
- مبانی فیزیک رآکتور هستهای (MEPhI)
- روشهای آنالیز سطحی (MEPhI)
- آسترو ۱۰۱: سیاهچالهها (دانشگاه آلبرتا)
- تبدیلات کاتالیتیکی مواد شیمیایی زیستی و محصولات آن (دانشگاه واگنینگن)
- از بیومس تا ساخت بلوکهای محصولات زیستی (دانشگاه واگنینگن)
- از منابع فسیلی تا بیومس: یک کسبوکار و چشماندازی اقتصادی (دانشگاه واگنینگن)
- سازگاری اقلیم در آفریقا (دانشگاه کیپ تون)
- دانش پشت دانش قضایی (کالج کینگ لندن)
- رابطهی جنسی و تولیدمثل انسان (دانشگاه آدلاید)
- تأثیر تحقیق: ایجاد تغییر (دانشگاه گلاسگو)
- متاژنومیک اعمال شده بر پاتوژنها و مقاومت ضدمیکروبی (دانشگاه تکنیکال دانمارک)
- جایگاه ما در گیتی (دانشگاه هنگکنگ)
- اکولوژی (دانشگاه زوریخ)
- نوآوری سیستماتیک در علوم زیستی (مؤسسهی کارولینسکا)
- چرا برنامهریزی برای تحقیقتان اهمیت دارد؟ (دانشگاه دیکین)
- تحول و اکولوژی یوکاریوتهای میکروبی (دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ)
- آلودگی هوا: علل و تأثیرات (IMT)
- فلزات و شبه فلزات گروههای اصلی: پایه و نقش آنان در زندگی روزمره (دانشگاه ری خوان کارلوس)
- داستانهای خلیج ۲ (دانشگاه فلوریدا غربی)
- تحقیقات شهروندی: از داده تا عمل (دانشگاه داندی)
- یکپارچگی تحقیقات در حرفههای علمی (دانشگاه بوردو)
- امنیت زیستی جهانی (دانشگاه مرداک)
هنر و طراحی
- اپرای قرن ۱۸: هندل و موتزارت (دانشگاه هاروارد)
- روانشناسی آواتار برای طراحان (دانشگاه ایالتی میشیگان)
- طراحی وب: از ایده تا طرح اولیه (مؤسسهی هنرهای کالیفرنیا)
- مبانی طراحی تجربه کاربری (مؤسسهی هنرهای کالیفرنیا)
- عناصر دیداری طراحی رابط کاربری (مؤسسهی هنرهای کالیفرنیا)
- گامها و کوردهای گیتار (کالج موسیقی برکلی)
- پایداری در معماری: یک مقدمه بینرشتهای (دانشگاه پلیتکنیک والنسیا)
- مدلینگ سه بعدی در معماری واقعگرایانه (مؤسسهی تکنولوژی بمبئی)
- مدلینگ سه بعدی از طراحیهای معماری (مؤسسهی تکنولوژی بمبئی)
- آشنایی با متادیزاین (دانشگاه پلیتکنیک میلان)
- نوآوری در طراحی: تفکر، ساختن، شکستن و تکرار مجدد (دانشگاه سیدنی)
- تفسیر معماری بومی در آسیا (دانشگاه هنگکنگ)
- تفکر خلاقانه: تکنیکها و ابزارهای موفقیت (کالج امپریال لندن)
- روانشناسی موسیقی: چرا «بوهمیان رپسودی» حس خیلی خوبی میدهد؟ (دانشگاه گریفیت)
- قدرت پادکست و قصهگویی (دانشگاه والانگانگ)
- یادگیری پیانو جاز: بخش سوم، سولوهای پیانو و مباحث پیشرفته (دانشگاه گلداسمیت لندن)
ریاضیات
- آشنایی با احتمالات (دانشگاه هاروارد)
- معادلات دیفرانسیلی: سریهای فوریه و معادلات دیفرانسیل با مشتقات پارهای (دانشگاه MIT)
- احتمالات - علم عدم قطعیت و داده (دانشگاه MIT)
- مبانی آمار (دانشگاه MIT)
- استنتاج عادی (دانشگاه کلمبیا)
- احتمالات و آمار (دانشگاه بینالمللی لندن)
- جبر ماتریس برای مهندسان (دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگکنگ)
- استدلال خودکار: توجیهکنندگی (EIT دیجیتال)
- ولگشت (مؤسسهی سانتافه)
- نظریه بازی بخش اول - بازیهای ایستا (مؤسمؤسسهیسه سانتافه)
- نظریه بازی بخش دوم - بازیهای پویا (مؤسسهی سانتافه)
- آشنایی با نظریه اطلاعات (مؤسسهی سانتافه)
- توابع و حلقهها (مؤسسهی سانتافه)
- آشنایی با نرمالسازی مجدد (مؤسسهی سانتافه)
- آشنایی با معادلات دیفرانسیلی (مؤسسهی سانتافه)
- معادلات عادی دیفرانسیلی (مؤسسهی سانتافه)
- متدهای حداکثر آنتروپی (مؤسسهی سانتافه)
- جبر برداری و ماتریس (مؤسسهی سانتافه)
- آمار: آمار برای همه - آمار کاربردی برای دانشجویان جدید (دانشگاه ساندرلند)
علوم انسانی
- داستان اتلو (دانشگاه هاروارد)
- سیکیسم از نگاه کتاب مقدس آن (دانشگاه هاروارد)
- خیمهگاه تصویر و کلمه: کشف یک نسخه خطی ایتالیایی یهودی (دانشگاه پنسیلوانیا)
- ادیسهی انسانی برای اگزیستانسیالیسم سیاسی (دانشگاه پرینستون)
- بازاریابی ورزشی (دانشگاه نورثوسترن)
- آشنایی با اخلاق در تحقیق: کار کردن با دیگران (دانشگاه لیدز)
- آشنایی با زبانشناسی (دانشگاه برمینگهام)
- انگلیسی متوسط رو به بالا: فناوری امروز (دانشگاه پلیتکنیک والنسیا)
- انگلیسی متوسط رو به بالا: جهانیسازی (دانشگاه پلیتکنیک والنسیا)
- انگلیسی متوسط رو به بالا: زندگی مدرن (دانشگاه پلیتکنیک والنسیا)
- انگلیسی متوسط رو به بالا: کسبوکار (دانشگاه پلیتکنیک والنسیا)
- یادگیری چینی از صفر (دانشگاه ملی تایوان)
- بهبود هوش فرهنگی خود (دانشگاه پوردیو)
- چینی ماندارین متوسط: بخش اول (دانشگاه ژیائو تانگ شانگهای)
- دیالکتیکها در ایتالیا (دانشگاه ناپلز فردریکو دوم)
- یادگیری اسپانیایی در بهشت (دانشگاه پنتیفیسیا خاوریانا)
- مربیگری ورزشی: چقدر شما مؤثرید؟ (کمیتهی بینالمللی المپیک)
- جان میلتون: بهشت گمشده (دارتموث)
- تغییر دینی در اوایل چین: دوره تقسیم (دانشگاه چینی هنگکنگ)
- The Book of Kells: بررسی یک شاهکار ایرلندی قرون وسطایی (کالج ترینیتی دوبلین)
- تولدو: رمزگشایی اسرار اسپانیای قرون وسطی (دانشگاه کلرادو)
- قلعه لنکستر و تاریخ انگلستان شمالی: چشمانداز از قلعه (دانشگاه لنکستر)
- یادگیری از گذشته: راهنمایی برای محققین کنجکاو (دانشگاه ناتینگهام)
- چگونه جنگ و خشونت را به یاد میآوریم: نظریه و عمل (دانشگاه بث)
- مقدمهای بر یونایی سنتی (دانشگاه مادرید)
- زبان و فرهنگ نیونگا (دانشگاه کرتین)
- سوالی همیشگی: تکامل انسان (دانشگاه گریفیت)
- چشماندازهای نیوزیلند به عنوان فرهنگ: کوهها (دانشگاه ولینگتون ویکتوریا)
- هدایت بازی ذهنی (دانشگاه دیکین)
- جامعه مدنی و سیاست رسانه آفریقایی در عصر دیجیتال (دانشگاه ویتواترسند)
- اکتیویسم و روزنامهنگاری شهروندی از طریق رسانه (دانشگاه ویتواترسند)
- سواد رسانهای (دانشگاه نیوکاسل)
- سلامتی دیجیتال (دانشگاه یورک)
- ایرلندی ۱۰۴: مقدماتی بر زبان و فرهنگ ایرلندی (دانشگاه شهر دوبلین)
- ایرلندی ۱۰۵: مقدماتی بر زبان و فرهنگ ایرلندی (دانشگاه شهر دوبلین)
- ایرلندی ۱۰۶: مقدماتی بر زبان و فرهنگ ایرلندی (دانشگاه شهر دوبلین)
- نروژی برای مبتدیان (دانشگاه علوم و تکنولوٰژی نروژی)
- تمرین ذهنی: چیست، از کجا میآید و چگونه کار میکند (دانشگاه ناروپا)
کسبوکار
- بهبود کسبوکارتان از طریق فرهنگ بهداشت (دانشگاه هاروارد)
- آشنایی با نقدهای سیستماتیک (دانشگاه استنفورد)
- ایجاد سود مشارکتی در توسعه مشاور املاک (دانشگاه MIT)
- قانون و سیاست FinTech (دانشگاه دوک)
- حسابرسی ۱: مبانی نظری حسابرسی (دانشگاه ایلینوی)
- حسابرسی ۲: کاربرد حسابرسی (دانشگاه ایلینوی)
- مدیریت مالی برای جوانان (دانشگاه اپن)
- استفاده از ایمیل برای بازاریابی (دانشگاه واشنگتن)
- گاز طبیعی (دانشگاه بوفالو)
- امنیت در صنعت (دانشگاه بوفالو)
- صنعت انرژی (دانشگاه بوفالو)
- دستهبندی مشتریان (دانشگاه نورثوسترن)
- ایجاد ابزاری برای روند فروش (دانشگاه نورثوسترن)
- فروش محصول (دانشگاه نورثوسترن)
- ارتباط با خریداران بالقوه (دانشگاه نورثوسترن)
- امنیت و رگولاسیون FinTech (دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگکنگ)
- مدیریت ریسک FinTech (دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگکنگ)
- آنالیز بخشبندی بازار (دانشگاه کویینزلند)
- تأثیرگذاری بر سرمایهگذاران: مدیریت قدرت و پویایی در گروهها و شبکهها (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- مدیریت پسماند و مواد خام استراتژیک (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- بستهبندی پایدار در یک اقتصاد چرخشی (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- تصمیمگیری مؤثر: مدیریت پیچیدگیهای کسبوکار (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- خودروهای الکتریکی: کسبوکار (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- بازارهای بورس خارجی: مفاهیم، ابزارها، ریسکها و مشتقات (مؤسسهی هندی مدیریت بانگالور)
- مباحث خاص در مدیریت ریسک بانکداری و بازارهای مالی (مؤسسهی هندی مدیریت بانگالور)
- بانکداری و واسطهگری مالی: مفاهیم و ریسکها (مؤسمؤسسهیسه هندی مدیریت بانگالور)
- مدیریت ریسک در بانکداری و بازارهای مالی (مؤسسهی هندی مدیریت بانگالور)
- پول و وام: مفاهیم، ابزارها، ریسکها و مشتقات (مؤسسهی هندی مدیریت بانگالور)
- ابزارهای هوشمندی برای عصر دیجیتال (مدرسهی کسبوکار IE)
- آنالیز رسانه اجتماعی و دیجیتال (دانشگاه پوردیو)
- روشی متداول برای آشنایی با استراتژی (دانشگاه پوردیو)
- طراحی و اجرای سیاستهای موثر کارآفرینی (دانشگاه پلیتکنیک میلان)
- تنظیم مالی در بازارهای نوپا و ظهور شرکتهای فینتک (دانشگاه کیپ تون)
- اجرای نوآوریهای اساسی با راهحل سه جعبه (دارتموث)
- توسعه نوآوریهای اساسی با راهحل سه جعبه (دارتموث)
- استراتژی بازاریابی (دانشگاه راتگرز)
- مبانی آنالیز زنجیره تامین (دانشگاه راتگرز)
- فرهنگ خدمات: تناقض روابط مشتریان (دانشگاه کیوتو)
- سرمایه برای استارتاپها (مؤسسهی پیشرفته علوم و تکنولوژی کره)
- ارزیابی و استراتژی پیشرفته (دانشگاه اراسموس راتردام)
- طراحی سازمانی: آشنایی با سازمان خود (دانشگاه مککواری)
- رفتار سازمانی: آشنایی با مردم خود (دانشگاه مککواری)
- مدیریت ریسک مرتبط با کار با استفاده از RAMP II (مؤسسهی سلطنتی تکنولوژی KTH)
- رهبر درون خود را کشف کنید: شش سؤالی که باید از خود بپرسید (دانشگاه ایالتی آستین پی)
- کسبوکارهای کوچک و بازارهای نوپا (دانشگاه دیکین)
- کسبوکارهای کوچک و اشتغال دیجیتال (دانشگاه دیکین)
- تحلیل دادهها برای تصمیمگیری (دانشگاه مریلند)
- رهبری و تاثیر (دانشگاه مریلند)
- استراتژی کسبوکار جهانی (دانشگاه مریلند)
- سرمایهی شرکت (دانشگاه مریلند)
- راهحلهای پیشنهادی برای نوآوریهای بزرگتر (دانشگاه مریلند)
- اصول رهبری (دانشگاه مریلند)
- اهمیت مدیریت پروژه در صنعت جهانی عمران (دانشگاه کاونتری)
- مقدمهای بر مدیریت مالی در عمران (دانشگاه کاونتری)
- اصول مدیریت خدمات (مدرسه اقتصاد هانکن)
- مقدمهای بر ارزیابی کارمندان در کار (دانشگاه کاونتری)
- ایجاد پل ارتباطی بین طراحی و اجرای استراتژی (برایتلاین)
- مقدمهای بر رفتار سازمانی: چگونه کارکنان خود را درک کنید (دانشگاه کاونتری)
- درک عبارات مالی (دانشگاه کاونتری)
- مبانی مدیریت (هانیول)
- توسعه کسبوکار مبتنی بر زیستشناسی (دانشگاه علوم کاربردی HZ)
بهداشت و پزشکی
- بهکارگیری آنتیبیوتیکها (دانشگاه استنفورد)
- مبارزه با HIV با درمانی ضدویروس (دانشگاه کلمبیا)
- مراقبت از اطفال مبتلا به HIV (دانشگاه کلمبیا)
- مدیریت بهداشت شما: نقش درمان فیزیکی و فعالیت بدنی (دانشگاه تورنتو)
- بهداشت عمومی محیط (دانشگاه ایالتی اوهایو)
- مبانی فارماکولوژی (دانشگاه ایالتی اوهایو)
- داروها، استفاده، سیاست و بهداشت (دانشگاه جنوا)
- فراتر از شرححالهای پزشکی: کسب اطلاعات از گذشته بیمار (دانشگاه براون)
- تغذیه، بیماری قلبی و دیابت (دانشگاه واگنینگن)
- تغذیه و سرطان (دانشگاه واگنینگن)
- درمان ترکیبی: افسردگی، اضطراب و بیماری فیزیکی (کالج کینگز لندن)
- استفاده پزشکی از شاهدانه برای مدیریت درد (مؤسسهی تکنولوژی تکنیون)
- مقدمهای بر آنکولوژی تابشی: از تشخیص تا نجات (کالج ترینیتی دوبلین)
- مقدمهای بر معاینه فیزیکی و گرفتن شرححال (مؤسسهی کارولینسکا)
- بیماری چشم دیابتیک: تقویت خدمات (مدرسه بهداشت و پزشکی لندن)
- مبانی اهدای عضو (دانشگاه سن جورج)
- نیروی کار درمانی آینده (دانشگاه گریفیت)
- ارزیابی نوزادان (دانشگاه گریفیت)
- ارتباط بین جامعه و مراقبتهای بهداشتی (دانشگاه ایالتی تمسک)
- ایجاد همدردی بالینی: تغییر در مراقبت از بیمار (دانشگاه سن جورج لندن)
- اصول قوانین بهداشت و مسائل تنظیمی (دانشگاه دون)
- سیستمهای مراقبت درمانی ایالات متحده (دانشگاه دون)
- بهداشت جمعیت: پیشگیری و مدیریت بیماری (دانشگاه دون)
- مدیریت و مبانی استراتژی در مراقبت درمانی (دانشگاه دون)
- رهبری استراتژیک در بهداشت (دانشگاه دون)
- درک رژیمهای غذایی متفاوت: مدیترانهای، دریای بالتیک و اکیناوا (EIT Food)
- مبانی پزشکی سبک زندگی و بهداشت جمعیت (دانشگاه دون)
- آشنایی با پزشکی سبک زندگی (دانشگاه دون)
- فرهنگ سازمانی و تغییر در مراقبتهای بهداشتی (دانشگاه دون)
- قانون و سیاست بهداشت (دانشگاه دون)
- سرمایه، اقتصاد و ریسک مراقبتهای بهداشتی (دانشگاه دون)
- جمعیتهای آسیبپذیر (دانشگاه دون)
- انفورماتیک و تکنولوژی بهداشتی در تصمیمگیری (دانشگاه دون)
- آیا شما میتوانید فلورانس نایتینگل بعدی باشید؟ (دانشگاه کاونتری)
- مقدمهای بر ارزیابی فیزیکی بهداشت (دانشگاه کاونتری)
- رابطه بین غذا، سیستم گوارشی و مغز (EIT Food)
کار با داده
- آنالیز داده در علوم اجتماعی - ارزیابی دانش خود (دانشگاه MIT)
- آزمون Capstone در آمار و علوم داده (دانشگاه MIT)
- پردازش تصویر و تحلیل برای دانشمندان زیستی (دانشگاه پلیتکنیک لوزان)
- تکنولوژیهای نوظهور دادههای بزرگ (دانشگاه یونسی)
- مبانی استخراج دادههای پزشکی بدون ساختار (EIT دیجیتال)
- علم داده برای مدلینگ محیطی و تجدیدپذیرها (دانشگاه گلاسگو)
- اطلاعات مصور: درک کاربردی (دانشگاه نیویورک)
- اطلاعات مصور: مبانی (دانشگاه نیویورک)
- اطلاعات مصور: تکنیکهای پیشرفته (دانشگاه نیویورک)
- اطلاعات مصور: برنامهنویسی با D3 (دانشگاه نیویورک)
آموزش و تحصیل
- جبر دانشگاهی (دانشگاه جانز هاپکینز)
- حسابان (Modern States)
- ریاضیات دانشگاهی (Modern States)
- ارزیابی یادگیری (دانشگاه ایلینوی)
- یادگیری، دانش و توسعه انسانی (دانشگاه ایلینوی)
- حسابداری مالی (Modern States)
- مبانی مدیریت (Modern States)
- Scratch: برنامهنویسی برای معلمان (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- Scratch: برنامهنویسی برای کودکان بالای ۸ سال (دانشگاه تکنولوژی دلفت)
- زیستشناسی (دانشگاه پوردیو)
- خلق اپلیکیشنها در کلاس (دانشگاه تکنولوژی کویینزلند)
- آموزش فونیکها در کودکی (دانشگاه تکنولوژی کویینزلند)
- دولت آمریکا (Modern States)
- درک و آموزش تکامل (دانشگاه بث)
- آشنایی با جامعهشناسی (مؤسسهی تکنولوژی نیویورک)
- اعمال رهبری استراتژیک در تحصیل (دانشگاه نیوکاسل)
- ادبیات انگلیسی (Modern States)
- تحلیل و تفسیر ادبیات (Modern States)
- ادبیات آمریکایی (Modern States)
- علوم طبیعی (Modern States)
- زبان اسپانیایی (Modern States)
- زبان فرانسوی (Modern States)
- علوم انسانی (Modern States)
- رشد و تکامل انسان (Modern States)
- آشنایی با روانشناسی آموزشی (Modern States)
- زبان آلمانی (Modern States)
دانشگاههای ایران هنوز دورههای آنلاین را به طور جدی آغاز نکردهاند، اما تلاشهای قابل توجهی در این زمینه صورت گرفتهاست. دورههای آنلاین میتوانند برای دانشگاهها درآمدزایی کرده و همچنین با حذف برخی از کلاسهای فیزیکی، موجب کاهش هزینهها شود. امیدواریم شاهد رشد بیشتر دورههای آنلاین در دانشگاههای ایران باشیم.
نظر شما درباره دورههای آنلاین چیست؟ آیا تجربه استفاده از دورههای آنلاین را داشتهاید؟ نقاط مثبت و منفی دورههای آنلاین از نظر شما چیست؟ دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.