واتساپ برای مبارزه با اطلاعات نادرست فوروارد پیام‌ها را محدود کرد

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ اعلام کرد برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست، امکان فوردوارد کردن پیام‌ها را حداکثر برای ۵ مخاطب محدود کرده است.
تبلیغات

هم‌اکنون کاربران واتساپ برای فوروارد پیا‌م‌ها، محدود به پنج کاربر شده‌اند و تنها می‌توانند برای پنج کاربر پیام فوروارد کنند. براساس گزارش رویترز، این محدودیت فوروارد پنج پیام در حال حاضر در سراسر جهان توسط واتساپ اجرا می‌شود.

 درحالی‌که فیسبوک در ایالات متحده روی داستان‌های جعلی و گروه‌های دروغین تمرکز کرده، انتشار اطلاعات نادرست در واتساپ به یک مشکل برای این شرکت تبدیل شده است. این مسئله در برزیل به‌ویژه در مورد انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور که مهرماه برگزار شد، یک مشکل بزرگ بود چراکه در مهرماه، انتشار اطلاعات غلط در مورد رأی‌گیری، نظریه‌های توطئه‌آمیز و داستان‌های دروغین درباره‌ی نامزدهای انتخابات در واتساپ منتشر شد. یک مطالعه از تصاویر رایج در گروه‌های چت سیاسی در برزیل نشان داد که بیش از نیمی از ۵۰ تصویر برتر، گمراه‌کننده بوده و بسیاری از آن‌ها به‌طور کامل اطلاعات کاذب ارائه داده‌اند.

واتساپ ابتدا محدودیت ارسال پیام‌ها را در تیرماه روی ۲۰ بار و در هند با محدودیت ۵ بار آزمایش کرد. قبل از این آزمایش می‌توانستید یک پیام را برای ۲۵۶ نفر فوروارد کنید. واتساپ شروع به بر چسب زدن پیام‌های ارسال‌شده در آن زمان کرد. محدودیت‌های اولیه به‌وسیله‌ی یک‌سری از حملات وحشیانه و قتل‌ها در هند به‌وجود آمدند که توسط انتشار اطلاعات نادرست درباره آدم‌ربایی کودکان آغاز شد.

روزنه امنیتی واتساپ

درحالی‌که محدودیت فوروارد ۵ نفر می‌تواند به جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط، لزوما به همان اندازه ۵ نفر محدود به نظر برسد؛ اما پیام‌ها همچنان می‌توانند به گروه‌ها ارسال شوند؛ درواقع هر گروه به‌عنوان یک نفر در نظر گرفته می‌شود. هر گروه شامل ۲۵۶ نفر است. به این معنی است که پیام فرستاده‌شده می‌تواند نزدیک به ۱۳۰۰ نفر را در بر گیرد.

واتساپ هنوز اطلاعاتی را درباره‌ی اینکه آیا کاهش فوروارد پیام‌ها به ۵ نفر سودمند بوده یا خیر، نداده است. مبارزه با ارسال و به اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست در واتساپ برخلاف فیسبوک کار سختی به نظر می‌رسد، چرا که واتساپ برخلاف فیسبوک در بسیاری از پیام ها و اشتراک‌گذاری‌ها ازطریق کانال‌های خصوصی رمزگذاری‌شده استفاده می‌کند و این موضوع توانایی مدیران را برای دیدن آنچه اتفاق می افتد، محدود می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات