FTC گوگل را به‌دلیل نقض حریم خصوصی کودکان جریمه کرد

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، گوگل را به‌دلیل نقض قوانین مربوط‌ به حریم خصوصی کودکان زیر ۱۳ سال در یوتیوب جریمه کرد.
تبلیغات

به‌گزارش واشنگتن‌ پست، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) گوگل را به پرداخت جریمه‌ای چندمیلیون‌ دلاری محکوم کرد. جریمه‌ی ذکرشده در پی ناتوانی یوتیوب در محافظت از کودکانی وضع شده‌ است که از این سرویس استفاده می‌کنند. FTC پیش‌تر تحقیقاتی روی این پلتفرم به‌اشتراک‌گذاری ویدئو آغاز کرده‌ بود تا بررسی‌ کند آیا یوتیوب، قوانین فدرال مربوط‌ به امنیت اطلاعاتی کودکان را با جمع‌آوری اطلاعات کودکان زیر ۱۳ سال نقض می‌کند یا خیر. در انتهای تحقیقات مشخص شد که گوگل و یوتیوب تا حد زیادی در محافظت از اطلاعات کودکان موفق عمل‌ نکرده و برخلاف قوانین، اطلاعات کودکان را جمع‌آوری می‌کرده‌اند؛ اقدامی که قانون محافظت از حریم خصوصی کودکان در اینترنت (COPPA) را نقض می‌کند.

براساس گزارش‌های پیشین، FTC طی این سال‌ها شکایت‌های بسیاری در ارتباط با نقض حریم‌ خصوصی کودکان توسط یوتیوب دریافت کرده‌ بود. قوانین COPPA، شرکت‌ها را از جمع‌آوری اطلاعات کاربران زیر ۱۳ سال و نمایش تبلیغات شخصی‌سازی‌شده به آنان منع می‌کند. FTC قصد دارد تا نحوه‌ی اجرای COPPA را بازبینی کند تا از کودکانی که امروزه از سرویس اینترنت استفاده‌ می‌کنند، بهتر محافظت کند؛ چراکه تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان به برخی وب‌سایت‌ها و بازی‌های ویدیویی دسترسی دارند که برای آن‌ها ساخته نشده‌ است. 

از آنجایی که منابع واشنگتن پست صلاحیت صحبت‌کردن درباره‌ی این موضوع را ندارند، مقدار دقیق جریمه و شرایط پرداخت هنوز مشخص نیست. البته جریمه‌ی چند میلیون‌ دلاری برای غولی مانند گوگل همانند پول خرد است و طبق گزارش‌های رسیده، مقامات FTC درباره‌ی این توافق اتفاق‌نظر نداشتند. براساس این گزارش‌ها سه عضو جمهوری‌خواه سازمان موافق و دو عضو دموکرات آن مخالف توافق صورت‌گرفته بودند.

تصمیم این سازمان می‌تواند کل دنیای تکنولوژی را تحت‌تأثیر قرار دهد. همان‌طور که خبر اشاره می‌کند، مشکلاتی که وکلای حریم خصوصی بر گوگل وارد دانستند، به بسیاری از شرکت‌های دیگر صنعت تکنولوژی و بازی‌سازی هم وارد است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات