یوتیوب با ترفندهای جعل هویت سازندگان محتوا و ارسال هرزنامه‌ها مقابله می‌کند

جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب درحال مقابله با ترفندهایی است که ارسال‌کنندگان هرزنامه از آن‌ها برای جعل هویت سازندگان و کلاهبرداری از مخاطبان کانال‌ها استفاده می‌کنند.
تبلیغات

یوتیوب اخیراً روزهای سختی را برای مقابله با هرزنامه‌نویسان سپری می‌کند. اوایل سال جاری گروهی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم ازجمله MKBHD و Jacksepticeye ویدئوهایی ساختند که در آن نشان می‌دهند، انبوهی از هرزنامه‌نویسان با جعل هویت آن‌ها، سعی در گول زدن مخاطبان در بخش نظرات داشته‌اند. یوتیوب به شکایت‌های سازندگان محتوا پاسخ داده و تغییراتی را برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها در پلتفرم خود اعمال کرده است.

به گزارش ورج، یوتیوب سه سیاست اصلی برای مقابله با هرزنامه‌ها درپیش گرفته است. اول این‌ که کانال‌ها دیگر نمی‌توانند تعداد مشترکان خود را پنهان کنند؛‌ اقدامی که ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها از آن برای کمک به استتار خود بهره می‌بردند. این تغییر به این‌ دلیل انجام شده است که بررسی تعداد مشترکان کانال، روشی سریع برای تأیید هویت واقعی افراد است.

مورد دوم این است که یوتیوب، نوع و تعداد کاراکترهای ویژه‌ای را که می‌توان در نام کانال از آن‌ها استفاده کرد، محدود می‌کند. این ویژگی یکی دیگر از تاکتیک‌های رایج ارسال هرزنامه است که گاهی اوقات در هماهنگی با تعداد مشترکان پنهان، مورداستفاده قرار می‌گیرد. اساساً ارسال‌کنندگان هرزنامه سعی می‌کنند با استفاده از کاراکترهای خاص، نام‌هایی شبیه به کانال‌های معروف ایجاد کنند. اکنون تغییر اعمال‌شده در کاراکترهای نام کانال، می‌تواند جلوی این اقدام را بگیرد.

یوتیوب همچنین درحال گسترش دسترسی به تنظیمات پیشرفته برای تعدیل نظرات است که مراحل آزمایشی آن اوایل سال جاری آغاز شد. این شرکت اکنون اعلام کرده همه‌ی تولیدکنندگان محتوا می‌توانند تنظیمات «افزایش سختگیری» را در برگه‌ی «نگه‌داری برای بررسی» که در بخش ابزارهای تعدیل نظرات وجود دارد، تغییر دهند. یوتیوب می‌گوید این کار تعداد نظرات هرزنامه و کلاهبرداری را کاهش می‌دهد. البته با استفاده از فیلترهای سختگیرانه، همیشه این خطر وجود دارد که برخی موارد مثبت نیز به‌اشتباه، به‌عنوان نظرات کاذب درنظر گرفته شوند.

اگرچه تعداد این تغییرات نسبتاً کم است، اما یوتیوب همچنان به تلاش‌های خود برای بهبود وضعیت پلتفرم درمقابل هرزنامه‌ها ادامه می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات