اپل تهدید کرد: آی‌مسیج و فیس‌تایم را در بریتانیا غیرفعال می‌کنیم

جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
آیکون فیس تایم اپل / FaceTime روی نمایشگر آیفون
اپل تهدید کرده است که در صورت تصویب لایحه‌ی ایمنی آنلاین بریتانیا، آی‌مسیج و فیس‌تایم را از دسترس کاربران این کشور خارج می‌کند.
تبلیغات

بریتاینا در تلاش است به شیوه‌ی قانونی به رمزنگاری سرتاسری سرویس‌های پیام‌رسان نفوذ کند. اپل در واکنش به قوانین جدید گفته است که به‌جای درهم‌شکستن رمزنگاری، ترجیح می‌دهد آی‌مسیج و فیس‌تایم را به‌طور کامل در بریتانیا از دسترس خارج کند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، قانون‌گذاران بریتانیا هم‌اکنون مشغول بررسی جوانب مختلف لایحه‌ی ایمنی آنلاین هستند. اپل و توسعه‌دهندگان سایر سرویس‌های پیام‌رسان نظیر واتساپ و سیگنال مخالفت خود را با این لایحه اعلام کرده‌اند.

دولت بریتانیا به‌دنبال این است که بتواند پیام‌های رمزنگاری‌شده‌ی کاربران را برای مواردی مثل سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان و سایر محتواهای غیرقانونی، اسکن کند. بریتانیا می‌گوید قوانین فعلی این پیش‌نیاز را مطرح کرده‌اند، اما پیشرفت‌های فناوری و بالا رفتن امنیت پیام‌رسان‌ها باعث می‌شود که نتوان تمامی پیام‌ها را اسکن کرد.

واتساپ در واکنش به لایحه پرحاشیه بریتانیا تهدید کرد که از این کشور خارج می‌شود
واتساپ گفته است در صورت تصویب لایحه‌ی امنیت آنلاین بریتانیا، به‌جای کاهش امنیت پیام‌های کاربر، ترجیح می‌دهد که بازار این کشور را ترک کند.
مبین احمدی
مطالعه '2
واتساپ در واکنش به لایحه پرحاشیه بریتانیا تهدید کرد که از این کشور خارج می‌شود

اپل در بیانیه‌ای ۹ صفحه‌ای، مخالفت قاطعانه‌ی خود را اعلام کرده است. این بیانیه روی مواردی مثل نیاز به ایجاد بک‌دور در سیستم رمزنگاری سرتاسری، گزارش تغییرات امنیتی سرویس‌ها قبل از انتشار عمومی و غیرفعال‌سازی قابلیت‌های امنیتی تمرکز دارد.

اپل می‌گوید اعمال تغییرات روی سرویس‌هایش در یک کشور باعث می‌شود امنیت تمامی کاربرهایش به خطر بیفتد. این شرکت تهدید کرده که آی‌مسیج و فیس‌تایم را برای کاربران بریتانیایی غیرفعال می‌کند.

لایحه‌ی جدید بریتانیا قرار است هشت هفته مورد بررسی قرار گیرد. اپل و سایر شرکت‌ها امیدوارند که بریتانیا از مواضعش کوتاه بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات