اپل به درخواست دولت آمریکا برای افشای اطلاعات مکانی کاربرانش پاسخ منفی داد

شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
لبخند تیم کوک با عینک و لباس آبی کمرنگ / Tim Cook مدیرعامل اپل
اپل می‌گوید حریم خصوصی کاربرانش در اولویت است، به‌همین‌دلیل داده‌های مکانی را در دسترس دولت قرار نمی‌دهد.
تبلیغات

اپل جدیدترین گزارش شفافیت را که به نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ ارتباط دارد، منتشر کرد. اپل در این گزارش‌ها به جزئیات درخواست‌هایی که سازمان‌های دولتی در سراسر دنیا مطرح کرده‌اند، می‌پردازد. اپل در گزارش جدید برای اولین‌بار به تعداد درخواست‌های «ژئوفنس» دولت ایالات متحده اشاره کرده است.

حکم ژئوفنس (حصار جغرافیایی) خواستار اطالاعاتی درباره‌ی تمامی دستگاه‌های موجود در یک ناحیه‌ی به‌خصوص (بر اساس طول و عرض جغرافیایی) می‌شود. دولت آمریکا با دسترسی به این اطلاعات تلاش می‌کند فرد مظنون را در بین تعداد بسیار زیادی از افراد عادی، شناسایی کند.

در سال‌های اخیر تحلیلگران بارها به اپل گفته بودند که جزئیات درخواست‌های ژئوفنس را به‌صورت عمومی اعلام کند. این شرکت برای اولین‌بار تعداد این درخواست‌ها را اعلام کرده و گفته است که ازاین‌پس در تمامی گزارش‌ها به چنین موضوعی اشاره می‌کند.

اپل می‌گوید برای حفظ حریم خصوصی کاربرانش، داده‌های ژئوفنس را جمع‌آوری نمی‌کند و به تمامی درخواست‌های دولت آمریکا پاسخ منفی داده است. اپل می‌گوید حریم خصوصی یکی از حقوق اساسی بشر محسوب می‌شود و این شرکت خودش را به حفظ حریم خصوصی متعهد می‌داند.

شما کاربران زومیت می‌توانید برای اطلاع از قیمت گوشی آیفون و قیمت گوشی برندهای دیگر و قیمت لپ تاپ به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات