اپراتورهای بزرگ آمریکا به‌‌دلیل فروش اطلاعات حساس کاربران جریمه شدند

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو AT&T روی نمایشگر موبایل در سایه
دولت آمریکا اپراتورهای بزرگ موبایل را به‌دلیل فروش داده‌های مربوط‌ به موقعیت مکانی کاربران جریمه کرد.
تبلیغات

کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)، اپراتورهای AT&T و Verizon و Sprint و T-Mobile را به‌دلیل فروش غیرقانونی اطلاعات مکانی مشتریان بدون رضایت آن‌ها، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار جریمه کرد.

یافته‌های FCC نشان می‌دهد که اپراتورها در ابتدا اطلاعات مکانی را به «تجمیع‌کننده‌ها» می‌فروختند؛ سپس این تجمیع‌کننده‌ها اطلاعات را به اشخاص و سازمان‌های دیگر، از جمله شرکت‌ها و مجریان قانون، می‌دادند.

اپراتورها از پذیرش مسئولیت خودداری کرده‌اند و ادعا می‌کنند که کسب رضایت مشتری به عهده‌ی اشخاص و سازمان‌هایی بوده است که اطلاعات را خریداری می‌کردند.

جسیکا روزن‌ورسل، رئیس هیئت‌مدیره‌ی FCC، می‌گوید: «ارائه‌دهندگان ارتباطات به برخی از حساس‌ترین اطلاعات ما دسترسی دارند. این اپراتورها نتوانستند از اطلاعاتی که به آن‌ها سپرده شده بود محافظت کنند. ما در مورد برخی از حساس‌ترین چیزهایی که در اختیار دارند صحبت می‌کنیم؛ یعنی اطلاعات مکانی‌ای که نشان می‌دهد افراد کجا می‌روند و چه کسانی هستند.»

FCC می‌گوید حتی با وجود اطلاع از سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اپراتورها برنامه‌های خود را بدون اجرایی‌کردن قوانین پادمانی ادامه دادند. این امر حریم خصوصی مشتریان بی‌شماری را به خطر انداخت.

تی‌موبایل با ۸۰ میلیون دلار بیشترین جریمه را پرداخت خواهد کرد، پس از آن AT&T با ۵۷ میلیون دلار، ورایزن با ۴۷ میلیون دلار و اسپرینت با ۱۲ میلیون دلار قرار دارند. مجازات‌ها بر اساس مدت‌زمان تخلف و تعداد نهادهایی که به اطلاعات مکانی دسترسی داشته‌اند، متفاوت است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات