اپل ۷ میلیارد دلار کلاهبرداری بالقوه را در اپ استور خنثی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپ استور اپل / App Store از نمای نزدیک
اپل در سال‌های اخیر با اقدامات امنیتی از میلیاردها دلار کلاهبرداری در اپ‌ استور جلوگیری کرده است.
تبلیغات

اپل در چهارمین تحلیل سالانه‌ی پیشگیری از کلاهبرداری، ادعا کرد که توانسته است طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، بیش از هفت میلیارد دلار تراکنشِ بالقوه‌ی جعلی را در اپ‌ استور مسدود کند. این عدد در سال ۲۰۲۳ به تنهایی ۱٫۸ میلیارد دلار بوده است.

اپل در گزارش خود اشاره می‌کند که در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱٫۷ میلیون اپلیکیشن را به‌دلیل رعایت‌نکردن استانداردهای اپ‌استور در زمینه‌ی حریم خصوصی، امنیت و محتوا رد کرده است. این شرکت نزدیک به ۳۷۴ میلیون حساب کاربری توسعه‌دهنده و عادی و حدود ۱۵۲ میلیون امتیاز و نقد را به دلیل نگرانی‌های مرتبط با تقلب در همین بازه‌ی زمانی، مسدود کرد.

اپل می‌گوید که تهدیدهای دیجیتالی اخیراً از نظر وسعت و پیچیدگی افزایش یافته‌اند و به‌همین‌دلیل مجبور شده است تا از مجموعه‌ای گسترده‌تر از ابزارها برای شناسایی و حذف بازیگران مخرب استفاده کند. اپل ادعا می‌کند که اکنون در جلوگیری از ایجاد حساب‌های کاربری توسعه‌دهنده‌ی جعلی در همان مراحل اولیه، عملکردی بهتر از قبل دارد.

طبق گفته‌ی اپل، بسیاری از حساب‌های کاربری که مسدود شده‌اند، به احتمال زیاد، ربات‌هایی بوده‌اند که برای ارسال نقدهای جعلی ساخته شده بودند. اپل تیمی متشکل از حدود ۵۰۰ نفر دارد که به‌طور میانگین، در هر هفته ۱۳۲٬۵۰۰ اپلیکیشن را بررسی می‌کنند. به عبارت دیگر، هر بررسی‌کننده به‌طور متوسط روزانه حدود ۵۰ اپلیکیشن را ارزیابی می‌کند.

اپل برای شناسایی کارت‌های اعتباری سرقت‌شده‌ای که به‌طور غیرقانونی استفاده می‌شوند، از ترکیبی از بررسی‌های انسانی و فناوری پیشرفته استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید هنگامی که کاربران از Apple Pay استفاده می‌کنند، دستگاه‌ها می‌توانند در صورت فعال بودن سرویس‌های موقعیت مکانی برای اپلیکیشن Wallet، اطلاعاتی مانند شناسه‌ی اپل، جزئیات دستگاه و موقعیت مکانی را برای ارزیابی کلاهبرداری احتمالی مورد بررسی قرار دهند.

در مجموع، اپل ادعا می‌کند که تنها در سال ۲۰۲۳ توانسته از استفاده‌ی غیرمجاز بیش از ۳٫۵ میلیون کارت اعتباری سرقت‌شده جلوگیری و ۱٫۱ میلیون حساب کاربری را از انجام تراکنش‌های بعدی در اپ استور منع کند. مجموع این مقادیر برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ به ۱۴ میلیون کارت اعتباری سرقت شده و ۳٫۳ میلیون حساب کاربری می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات