یکی از پیچیده‌ترین حملات هکری، هزاران روتر اینترنت آمریکا را از کار انداخت

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
هکر در حال کار با لپ‌تاپ
حمله‌ای هکری در سال ۲۰۲۳ که جزئیاتش به‌تازگی منتشر شده است، صدها هزار روتر را در آمریکا از دسترس خارج کرد.
تبلیغات

بنابر گزارش رویترز، در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) حمله‌ی سایبری بزرگ به یک شرکت مخابراتی در مرکز آمریکا منجر به از کار افتادن صدها هزار روتر اینترنت شد. حمله توسط تحلیلگران امنیتی آزمایشگاه‌ بلک لوتوس شرکت لومن تکنولوژی (LUMN.N) کشف شد، اما در آن زمان جزئیاتش دردسترس قرار نگرفت.

حمله‌ی مورد بحث بیش از ۶۰۰٬۰۰۰ روتر اینترنت را در چندین ایالت میانه‌ی غربی آمریکا تحت تأثیر قرار داد و به‌عنوان یکی از جدی‌ترین حملات سایبری علیه بخش مخابراتی آمریکا شناخته شده است. هکرها نرم‌افزار مخربی را نصب کردند که دسترسی به اینترنت را از ۲۵ تا ۲۷ اکتبر (۳ و ۵ آبان) مختل می‌کرد.

مهاجمان از روش‌های مرسوم برای رخنه به روتر کاربران استفاده کرده بودند و همین موضوع شناسایی منشأ اصلی را بسیار دشوار می‌کرد. هکرها یک به‌روزرسانی مخرب را برای روتر اینترنت مشتریان شرکت فرستادند و روترها بعد از به‌روزرسانی از کار افتادند. به‌روزرسانی مورد بحث، بخش‌های حیاتی کد عملیاتی روترها را پاک کرد.

حمله‌ی هکری، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) را هم تحت تأثیر قرار داد؛ به‌طوری که ساکنان مناطق روستایی و مراکز مهم بهداشتی و مکان‌های کم‌برخوردار، خدمات اضطراری و حیاتی مرتبط با اینترنت را از دست داده بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات