ادعای آمریکا: عملیات سایبری ایران کمپین‌های انتخاباتی ترامپ و هریس را هدف قرار داده است

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
پرچم ایران و آمریکا پشت سایه‌ی یک فرد درحال کار با کامپیوتر
آمریکا ادعا می‌کند که ایران کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هدف حملات سایبری قرار داده است.
تبلیغات

رویترز گزارش می‌دهد که آمریکا، ایران را به راه‌اندازی عملیات سایبری علیه کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و کامالا هریس، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با هدف دامن‌زدن به اختلافات سیاسی متهم می‌کند.

در بیانیه‌ای از سوی دفتر مدیریت اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت FBI که بر امنیت سیستم‌های کامپیوتری دولتی آمریکا نظارت می‌کند، آمده است: «ما فعالیت‌های تهاجمی فزاینده‌ی ایران را در چرخه‌ی انتخابات مشاهده کرده‌ایم.»

در بخش دیگری از بیانیه‌ی FBI آمده است: «جامعه‌ی اطلاعاتی اطمینان دارد که عوامل ایرانی با استفاده از مهندسی اجتماعی و ابزارهای دیگر به دنبال دسترسی مستقیم به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هر دو حزب هستند.»

بیانیه‌ی FBI درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر کمپین انتخاباتی ترامپ، ادعا کرده بود که ایران یکی از وب‌سایت‌های مرتبط با آن را هک کرده است.

به‌ادعای آمریکا، کمپین تبلیغاتی کامالا هریس نیز هدف حملات سایبری قرار گرفته است. هریس می‌خواهد رسماً نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری را بپذیرد.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اتهامات آمریکا را «غیرمستند و فاقد هرگونه اعتبار» خواند: «جمهوری اسلامی ایران قصد و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات