ادعای آمریکا: ایران و روسیه و چین با هوش مصنوعی در انتخابات دخالت خواهند کرد

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی وزارت امنیت ملی ایالات متحده با پس زمینه پرچم آمریکا
وزارت امنیت ملی ایالات متحده می‌گوید که چین، روسیه و ایران به دنبال انتشار اطلاعات تفرقه‌آمیز برای ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.
تبلیغات

وزارت امنیت ملی ایالات متحده می‌گوید که چین، روسیه و ایران به دنبال انتشار اطلاعات جعلی یا تفرقه‌آمیز از طریق هوش مصنوعی برای اختلال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند.

با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، حساسیت‌های امنیتی از سوی مقامات این کشور پیرامون جلوگیری از هرگونه دخالت خارجی، بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد؛ حساسیتی که حالا، روی ایران، چین و روسیه متمرکز شده است.

به گزارش رویترز، وزارت امنیت ملی ایالات متحده در ارزیابی سالانه‌ی تهدیدات علیه این کشور، ایران، چین و روسیه را به تلاش برای برهم‌زدن روال انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرده است؛ ادعایی سنگین که این کشور می‌گوید با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود.

وزارت امنیت ملی ایالات متحده مدعی است که روسیه از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد سایت‌های جعلی که وانمود می‌کنند یک رسانه‌ی معتبر در آمریکا هستند، استفاده می‌کند؛ سایت‌هایی که روی انتشار مقاله‌های جعلی در مورد ورود مهاجران به آمریکا مانور می‌دهند.

در گزارش وزارت امنیت ملی ایالات متحده، نام ایران به‌عنوان متهم دیگر آمده است. این وزارتخانه مدعی شده که ایران از افراد مختلف برای تشویق به برپایی اعتراضات درمورد درگیری‌های غزه در خاک آمریکا استفاده می‌کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت امنیت ملی آمریکا، قرار است روسیه، چین و ایران از ترکیبی از تاکتیک‌ها برای تضعیف انسجام اجتماعی این کشور و تأثیرگذاری منفی روی انتخابات پیش رو استفاده کنند.

بخشی از نگرانی وزارت امنیت ملی ایالات متحده درباره‌ی دخالت‌های خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، به دو مرتبه سوءقصد علیه دونالد ترامپ، یکی از دو نامزد انتخاباتی، مربوط است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات