پلیس آمریکا پس از یک سال هنوز نتوانسته است قفل گوشی شهردار نیویورک را بشکند

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
لوگو FBI با افکت گلیج روی چند گوشی هوشمند
ظاهراً پلیس ایالات‌متحده به‌دلایلی همچنان موفق نشده است قفل گوشی اریک آدامز، شهردار نیویورک را باز کند.
تبلیغات

اریک آدامز، شهردار نیویورک که به کلاهبرداری، رشوه‌گیری و درخواست کمک‌های مالی از اتباع خارجی متهم شد، به بازرسان فدرال گفت که رمز عبور گوشی هوشمندش را فراموش کرده است. این اتفاق تقریباً یک‌سال پیش رخ داد و محققان هنوز نتوانسته‌اند به گوشی او دسترسی پیدا کنند. دادستان‌ها روز چهارشنبه اعلام کردند که این مسئله همچنان در دست پیگیری است.

دادستان هیگان اسکاتن در جلسه‌ی دادگاه فدرال گفت که ناتوانی FBI در دسترسی به گوشی آدامز، مسئله‌ی غیرقابل پیش‌بینی و مهمی محسوب می‌شود. طبق گزارش نیویورک پست، FBI حکم جستجو برای دستگاه‌های آدامز را در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) صادر کرده بود. او ابتدا دو گوشی خود را تحویل داد، اما گوشی شخصی‌اش دردسترس نبود. در اسناد اتهامی نوع دستگاهی که آدامز از آن استفاده می‌کرد ذکر نشده است.

طبق اسناد اتهامی، روز بعد که آدامز گوشی شخصی خود را تحویل داد ادعا کرد که رمزعبور را یک‌روز قبل تغییر داده است و نمی‌تواند آن را به‌خاطر بیاورد. آدامز به بازرسان گفت که رمز عبور را تغییر داد تا اعضای تیمش نتوانند به اشتباه یا عمداً، محتویات گوشی او را حذف کنند.

حتی اگر ادعای آدامز درست نباشد یا او بعداً رمزعبور خود را به‌خاطر بیاورد، شاید مجبور نباشد این اطلاعات را به پلیس بدهد. چندین دادگاه طبق متمم پنجم قانون اساسی ایالات‌متحده حکم داده‌اند که حتی در مواردی که پلیس حکم جستجوی گوشی شخصی افراد را دراختیار دارد، محققان نمی‌توانند فرد مظنون را مجبور کنند تا رمزعبور گوشی خود را ارائه دهد.

FBI احتمالاً بتواند بدون‌ رمز عبور یا اثرانگشت به گوشی آدامز دسترسی پیدا کند و برای اینکار فقط به ابزارهای خاصی نیاز دارد. بعد از اینکه محققان FBI در پیتسبرگ نتوانستند به گوشی شخصی که به ترامپ تیراندازی کرده بود دسترسی یابند، دستگاه را به آزمایشگاه FBI در کوانتیکو ویرجینیا فرستادند؛ جایی‌که مأموران، قفل گوشی مورد اشاره را در کمتر از یک ساعت باز کردند.

به‌هرحال طبق اعلام کارشناسان، دسترسی به گوشی آدامز می‌تواند برای FBI فوق‌العاده دشوار باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات