اطلاعات شخصی ۷۷ هزار نفر از کاربران فیدلیتی لو رفت

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
لوگو فیدلیتی بر سر در شرکت
در نتیجه‌ی یک حمله‌ی سایبری، اطلاعات بیش‌از ۷۷ هزار مشتری شرکت فیدلیتی به دست هکرها افتاد.
تبلیغات

شرکت Fidelity Investments، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی در جهان، تایید کرد که اطلاعات شخصی ۷۷ هزار نفر از مشتریانش در جریان یک حمله‌ی سایبری در ماه آگوست (مرداد و شهریور) فاش‌شده است.

فیدلیتی در گزارش خود به دادستان اعلام کرد که طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ آگوست (۲۷ تا ۲۹ مرداد)، یک شخص ناشناس با استفاده از دو حساب کاربری جدید، به طور غیر مجاز به اطلاعات سیستم‌های این شرکت دسترسی پیدا کرده است.

فیدلیتی در نامه‌ای به مشتریان آسیب‌دیده، نوشت: «ما فعالیت غیرمجاز را در تاریخ ۱۹ آگوست شناسایی کردیم و بلافاصله اقدامات لازم را برای قطع دسترسی متخلف انجام دادیم.» فیدلیتی ادعا می‌کند این حادثه به‌هیچ‌وجه منجر به دسترسی به حساب‌های شخصی مشتریان نشده است.

فیدلیتی تأیید کرد که در مجموع ۷۷٬۰۹۹ مشتری تحت تأثیر نقض امنیتی قرار گرفته‌اند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اطلاعات شخصی این مشتریان به‌خطر افتاده است. هنوز مشخص نیست که چگونه نفوذ به تنها دو حساب کاربری، به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات هزاران مشتری دیگر منجر شده است.

شرکت مستقر در بوستون نمی‌گوید که دقیقا چه نوع اطلاعاتی از مشتریانش به‌سرقت رفته و سخنگوی فیدلیتی فعلا به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

فیدلیتی می‌گوید بیش از ۵۱ میلیون سرمایه‌گذار به عنوان مشتری انفرادی به این شرکت اعتماد کرده‌اند. مجموع دارایی‌های مشتریان فیدلیتی، تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۳)، به ۱۴٫۱ تریلیون دلار رسید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات