اپل اجلاسی ویژه برای پلیس برگزار کرد؛ ادعای فوربز

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپل / Apple طلایی سایه تاریک نیم رخ
گزارش جدید فوربز نشان می‌دهد اپل تاکنون دو بار به‌طور محرمانه اجلاسی ویژه برای پلیس برگزار کرده است.
تبلیغات

روابط میان اپل و نهادهای اجرای قانون معمولاً بر محور اختلافاتی پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران شکل می‌گیرد. با این‌حال، گزارشی جدید نشان می‌دهد که اپل در تلاش است تا تعاملات خود را با نهادهای مجری قانون بهبود بخشد.

آن‌‌طور که فوربز گزارش می‌دهد، اپل در پنج سال گذشته دو بار کنفرانس‌های محرمانه‌ای را برای نهاد‌های پلیسی از سراسر جهان در مقر اصلی خود در کوپرتینو برگزار کرده است. هدف از این جلسات، گرد هم آوردن مقامات پلیس و بحث در مورد بهترین روش‌های استفاده از محصولات اپل بوده است.

پس از آنکه اپل در سال ۲۰۱۵ از کمک به FBI برای دسترسی به داده‌های موبایل عامل حمله‌ی مسلحانه در سان برناردینو خودداری کرد، تصور عمومی بر این بود که اپل رویکردی خصمانه نسبت‌به نهادهای اجرای قانون اتخاذ می‌کند؛ اما شواهد نشان می‌دهند که اپل از آن زمان تاکنون همکاری خود را با نیروهای انتظامی به طور قابل توجهی افزایش داده است.

گزارش فوربز جزئیات دو رویداد Global Police Summit را ارائه می‌دهد که تاکنون برگزار شده است. اولین مورد در سال ۲۰۱۹ و دومین مورد در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) برگزار شد.

گزارش شده که کارمندان پلیس از حدود ۵۰ اداره در سراسر جهان، به نمایندگی از هفت کشور، در اجلاس اپل شرکت کرده‌اند.

اپل به‌منظور گسترش استفاده از محصولات خود در نهادهای انتظامی، به ویژه در ایالت کالیفرنیا، روابط خود با این نهادها را تقویت می‌کند. گفته می‌شود این شرکت درحال انجام آزمایش‌ها و مذاکراتی با اداره‌ی پلیس لس‌آنجلس (LAPD) و سایر سازمان‌های محلی برای جایگزینی مانیتورهای نظارتی با هدست ویژن پرو و استفاده از سیستم کارپلی به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های پلیس است.

فوربس گزارشش را براساس گفته‌های گری اولدهم، یکی از کارمندان سابق اپل، نوشته است. دلیل خروج او از اپل مشخص نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات