روزانه ۶۰۰ میلیون حمله سایبری به کاربران مایکروسافت انجام می‌شود!

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ورودی ساختمان در شب
براساس گزارش مایکروسافت، تعداد حملات سایبری به کاربران این شرکت به‌شدت افزایش یافته است.
تبلیغات

مایکروسافت در گزارش سالانه‌ی Digital Defense خود به افزایش چشمگیر تعداد حملات سایبری اشاره می‌کند. فقط در طول سال گذشته، حداقل بیش از ۶۰۰ میلیون حمله‌ی سایبری در هر روز علیه کاربران مایکروسافت صورت گرفته که بیشترین آن ازطرف هکرهای روسیه، کره‌ی شمالی و چین بوده است.

غول نرم‌افزاری اهل ردموند می‌گوید برخی از دولت‌ها در جاسوسی سایبری با هکرها همکاری می‌کنند و در مناقشات سیاسی-جغرافیایی، از عملیات سایبری به‌عنوان ابزاری برای کسب درآمد مالی، تأثیرگذاری بر انتخابات یا هدف قراردادن کشورهای درگیر در مناقشه، استفاده می‌کنند.

تام برت، معاون ارشد امنیت و اعتماد مشتری مایکروسافت می‌گوید: «دفع حملات سایبری صرفاً با اجرای چک لیستی از اقدامات پیشگیرانه انجام نخواهد شد و درواقع فقط درصورتی قابل دستیابی است که کاربران عادی، مدیران شرکت‌ها و رهبران دولت‌ها بر اصول دفاع سایبری تمرکز و تعهد داشته باشند.»

مایکروسافت و کاربرانش تحت‌تأثیر حملات سایبری بی‌شماری قرار گرفته‌اند. سازنده‌ی ویندوز سال‌ها قبل قربانی حمله‌ی سولار ویندز شد که یکی از فنی‌ترین و بزرگ‌ترین حملات از نوع خود به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر این سال گذشته نیز حملات بزرگ ابررایانه‌ای علیه مایکروسافت حدود ۲۵ سازمان را تحت‌تأثیر قرار داد.

مایکروسافت برای مقابله با حملات سایبری و افزایش امنیت اینترنت، برنامه‌ای تحت‌عنوان Secure Future Initiative (SFI) را آغاز کرده است.

تلاش‌های زیادی برای اجرای SFI انجام گرفته است و حتی به موضوعات به ظاهر کم‌اهمیت مانند نوع گوشی هوشمندی که کارمندان مایکروسافت استفاده می‌کنند یا انتشار API جدید برای تقویت امنیت مرورگر اج نیز توجه دارد. کشف خودکار تهدیدات، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، وصله‌ی امنیتی و آپدیت خودکار، همگی در این برنامه نقش مهمی دارند.

براساس گزارش Digital Defense مایکروسافت موفق شده است در نیمه‌ی دوم سال جاری از ۱٫۲۵ میلیون حمله‌ی DDoS مشابه حمله‌ی اخیر به وب‌سایتInternet Archive جلوگیری کند. این عدد دست‌کم چهار برابر تعداد حملات سال گذشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات