یک‌سوم دوربین‌های نظارتی DHS در مرز آمریکا کار نمی‌کنند

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
چند دوربین مداربسته دور پرچم آمریکا با بکگراند آبی
بر اساس گزارشی جدید، ۱۵۰ دوربین از مجموع ۵۰۰ دوربین نظارتی موجود در مرز آمریکا، کار نمی‌کنند.
تبلیغات

سیستم‌های نظارت مناطق مرزی، به‌عنوان اولین خط دفاعی در برابر مهاجرت غیرقانونی و سایر تهدیدات امنیتی، نقشی حیاتی برای حفظ امنیت کشورهای مختلف ایفا می‌کنند. ایالات متحده نیز برای حفظ امنیت مرزهای خود، حدود ۳۰۰ برج نظارتی در مرزهای جنوب غربی قرار داده است.

بنابر گزارش NBC News، گزارش‌های داخلی از سازمان مرزبانی ایالات متحده نشان می‌دهد که تقریباً ۱۵۰ دوربین از مجموع ۵۰۰ دوربین نظارتی DHS نصب شده در برج‌ها دچار مشکلات عملکردی هستند و برخی از آن‌ها به‌طور کامل از کار افتاده‌اند.

اختلالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، نگهداری نامناسب و نبود هماهنگی بین آژانس‌های مسئول، به‌عنوان دلایل اصلی ناکارآمدی دوربین‌های نظارتی عنوان شده‌اند.

واگذاری مسئولیت تعمیر و نگهداری سیستم‌ها به سازمان‌های غیرمرتبط مانند اداره‌ی فدرال هوانوردی (FAA)، به پیچیدگی مشکل افزوده است.

دوربین‌های نظارت مرزبانی آمریکا  با هدف کشف و جلوگیری از ورود غیرقانونی و فعالیت‌های غیرمجاز در مرز این کشور نصب شده‌اند. این دوربین‌ها با ارائه‌ی تصاویر زنده و ثبت فعالیت‌ها در نقاط مختلف مرزی، به نیروهای مرزبانی کمک می‌کنند تا به موقع و مؤثر عمل کنند.

مارک گرین، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نمایندگان ایالات متحده، از دولت خواسته است تا اطلاعات دقیقی درباره‌ی وضعیت این سیستم‌ها ارائه کند و اقداماتی جدی برای رفع مشکل انجام دهد. گرین تأکید کرد که این مسئله باید به سرعت حل شود تا بتوان امنیت مرزها را به‌طور کامل تأمین کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات