وقتی طراحان تصمیم میگیرند لوگوهای معروف را بازطراحی کنند
لوگوی هر شرکت سرشناس، چهرهی آن و بسیار شناختهشده است؛ بنابراین عجیب نیست اگر طراحان بخواهند با بازآفرینی لوگوهای معروف، ارزش و تواناییهای خود را ثابت کنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث میشود بعضی از طراحان به بازطراحی لوگوهای شناختهشده بپردازند این است که آنها معتقدند میتوانند با کسری از هزینهای که برای طراحی لوگو به طراح اصلی آن پرداخته شده است، لوگوهای بسیار بهتری طراحی کنند.
با وجود این تفکرات و برای به نمایش گذاشتن مهارتها، تعدادی از طراحان تصمیم گرفتهاند لوگوهای معروف را بازآفرینی کنند و آنها را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. در ادامه با هم نگاهی به بعضی از این بازطراحیها میاندازیم تا ببینیم آیا شرکتهای معروف با صرف هزینههای گزاف به طراحان لوگوهای خود، کار اشتباهی کردهاند!
لوگوی سمت چپ، لوگوی اصلی و لوگوی سمت راست، بازطراحی آن است
گوگل مپ
گو پرو
افینیتی
اسنپچت
لینکدین
ادوبی
اسپاتیفای
میتآپ
وردپرس
سون
تلگرام
آمازون
گیترید
اینستاگرام
ناسا
ردبول
ایرفرنس
بنتلی
پینترست
سامسونگ
یوتیوب
پلیاستیشن
آیکیا
توییتر
بازخورد مردم به این بازطراحیها متفاوت بوده است. جدا از اینکه شاید ما به دیدن لوگوی اصلی عادت کردهایم و نمیتوانیم طراحیهای دیگری را بپذیریم، به نظر شما کاربران زومیت کدام یک از این طراحان در بازآفرینی خود موفقتر عمل کرده است کدام لوگوی اصلی نیاز به تغییر دارد و کدام یک هرگز نباید تغییر کند؟