کسی باور نمی‌کند این تصاویر از مناظر طبیعی زمین، واقعی باشد

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مناظر زیبای زمین
عکاس ماهری که مردم در مورد واقعی بودن کارهایش شک دارند، می‌گوید مناظر ماورایی‌ای که از آن‌‌ها بازدید می‌کند تا حدی مقصر به‌وجود آمدن این شرایط هستند.
تبلیغات

آیتک چتین (Aytek Cetin) جایزه بین‌المللی عکاس منظره سال ۲۰۲۱ را برای مجموعه‌ای از عکس‌های شگفت‌انگیز گرفته‌شده در کاپادوکیه ترکیه، مکانی که به‌خاطر «دودکش‌های جن و پری» و بالون‌های هوای گرمش معروف است، برنده شد.

چتین می‌گوید که از کامپوزیت استفاده نمی‌کند، اما برای گرفتن بهترین نتایج از تکنیک‌های مختلف عکاسی کمک می‌گیرد.

دودکش‌های جن و پری در کاپادوکیه ترکیه

او برای شفافیت بیشتر در اکثر عکس‌هایش از تکنیک انباشت فوکوس استفاده می‌کند. همچنین بعضی اوقات اگر از کوهی در پس‌زمینه عکاسی کند که در عکس نسبت به لنز اولتراواید بسیار کوچک‌تر و دورتر به نظر می‌رسد،‌ از تکنیک ترکیب کانونی استفاده می‌کند.

برای مثال چتین گل‌ها را در پیش‌زمینه ۱۵ میلی‌متری و کوه را در پس‌زمینه ۳۰ میلی‌متری می‌گیرد و سپس آن‌ها را با فتوشاپ ترکیب می‌کند. او همچنین صحنه را با تنظیمات نور و سایه اغراق‌آمیز می‌‌کند. البته جدا از این تکنیک‌های عکاسی، او عاشق ویرایش عکس‌ها و افزودن دیدگاه هنری‌اش به تصاویر است.

دودکش‌های جن و پری در کاپادوکیه ترکیه

برای گرفتن عکس‌هایی که چتین در کارنامه خود دارد، تحقیقات کاملی صورت می‌گیرد. این عکاس ترکیه‌ای تمام عکس‌های موجود از مکان مدنظرش را در اینترنت بررسی می‌کند و سپس از Google Earth برای شناسایی زوایای بالقوه عکاسی کمک می‌گیرد.

کاپادوکیا
کوه‌های کاکار
کوه قازبگی
کوه‌های آلتی پارماک
دریاچه قونیه
کویر لوت در ایران
کوه‌های کاکار
کوه‌های مریخی
کوه‌های قفقاز
فلات پوکوت در ترکیه
کویر لوت
آما دابلام در نپال
پارک ملی ساگارماتا در نپال

امیدواریم از تماشای این شاتر لذت برده باشید. برای دیدن تصاویر بیشتر از این هنرمند به صفحه اینستاگرام آیتک چتین سر بزنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات