ببرها، گربه‌های نارنجی درنده‌خو

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ببرها در زیستگاه طبیعی
سازمان Remembering Wildlife نهمین کتاب از مجموعه‌ای را که برای جلب توجه به گونه‌های در معرض تهدید در سراسر جهان طراحی شده است، به ببرها اختصاص داد.
تبلیغات

ببرها با وزنی تا ۲۶۰ کیلوگرم و قد سه متر، بزرگ‌ترین گربه‌های وحشی هستند. زیستگاه آن‌ها از جنگل‌های نیمه‌گرمسیری تا مناطق کوهستانی پوشیده از برف را در بر می‌گیرد. به لطف تلاش‌های حفاظتی، تعداد ببرها در برخی مناطق در حال افزایش است، با این حال درمیان گربه‌های وحشی بزرگ، ببر کمترین تعداد را دارد و توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در فهرست «در معرض خطر» قرار گرفته است. تهدیدها شامل از دست دادن زیستگاه، شکار غیرقانونی برای تجارت دارویی چین، کشتار گسترده‌ی طعمه‌ی ببرها برای گوشت شکار، و انتقام برای حمله به انسان و دام می‌شود.

Remembering Wildlife مجموعه‌ای از کتاب‌های عکاسی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی محسوب می‌شود که تاکنون بیش از ۱٫۵ میلیون دلار برای محافظت از حیوانات وحشیِ در خطر انقراض اهدا کرده است. در کتاب آخر این مجموعه، ببرها به زیبایی توسط برخی از برترین عکاسان حیات وحش جهان به تصویر کشیده شد‌ه‌اند.

ببر در زیستگاه طبیعی
عکاس: Archna Singh
ببر در آب
عکاس: Sachin Rai
دو ببر در زیستگاه طبیعی
عکاس: Paul Goldstein
ببر در زیستگاه طبیعی
عکاس: Marius Coetzee
دو ببر در زیستگاه طبیعی
عکاس: Andy Parkinson
ببر در زیستگاه طبیعی
عکاس: Sergey Gorshkov

تعداد ببرهای اسیر در ایالات متحده از تعداد ببرهای آزاد باقی‌مانده در جهان بیشتر است، پس اگر محافظان محیط زیست به تمرکز و مبارزه خود ادامه ندهند، آینده‌ی ببرها چگونه خواهد بود؟

فراموش نکنید که ببرها زنگ خطری برای سلامت یک اکوسیستم هستند. به ازای هر ببری که در جنگل محافظت می‌شود، گیاهان، درختان، حشرات، پرندگان و سایر پستاندارانی وجود دارند که رشد می‌کنند.

کاور کتاب Remembering Tigers
عکاس: Sarah Skinner

تنها حدود ۵۵۰۰ ببر در حیات وحش باقی مانده است و اکنون آن‌ها فقط به ۱۰ درصد از محدوده‌ی تاریخی خود محدود شده‌اند.

هدف کتاب Remembering افزایش آگاهی در مورد مشکلات پیش‌ روی ببرها و جمع‌آوری کمک مالی برای محافظت از آن‌ها است. در نهایت تمام سود حاصل از فروش کتاب، صرف تأمین مالی پروژه‌های حفاظتی در مناطقی که ببرها آسیب‌پذیر هستند، می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات