تصاویر شوکه‌کننده از مار پایتون در حال بلعیدن گوزن ۳۵ کیلویی

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
 مار پایتون در حال بلعیدن گوزن
دانشمندان فیلمی از یک مار پایتون برمه‌ای در حال بلعیدن یک گوزن کامل ضبط کردند. این مشاهده باعث شگفتی آن‌ها در مورد آنچه پیشتر باور داشتند، شده است.
تبلیغات

زیست‌شناسانی که در جنوب فلوریدا شاهد بلعیده شدن گوزن دم سفید ۳۵ کیلویی و فرورفتن آن در دهان مار بودند، بسیار شگفت‌زده شدند. این فیلم ثابت کرد که شکارچیان مهاجم می‌توانند طعمه‌های بزرگ‌تری از آنچه قبلاً تصور می‌شد، ببلعند که اولین کشف در نوع خود است.

مار پیتون برمه‌ای ماده که ۴٫۵ متر طول و ۵۲ کیلو وزن داشت، توانست گوزن دم‌سفیدی را که تقریباً ۶۷ درصد از وزن خودش بود، ببلعد. برای قورت دادن گوزن، دهان مار به قدری باز شد که به ۹۳ درصد از حداکثر فاصله‌ی آن رسید. ۳۰ دقیقه طول کشید تا مار نیمه‌ی انتهایی بدن گوزن را وارد گلو کند، به سم حیوان برسد و غذا را به‌طور کامل فرو دهد.

 مار پایتون در حال بلعیدن گوزن ۳۵ کیلویی
عکاس: Ian Bartoszek

با توجه به اینکه هیچ‌یک از دانشمندان مستقر در فلوریدا هرگز مار پایتونی را در حال بلعیدن یک گوزن دم سفید با اندازه‌ی کامل ثبت نکرده بودند، این یافته قابل توجه است و ثابت می‌کند که مارهای بزرگ‌تر می‌توانند طعمه‌های بسیار بزرگ را شکار کنند.

 مار پایتون در حال بلعیدن گوزن ۳۵ کیلویی
عکاس: Ian Bartoszek
 مار پایتون در حال بلعیدن گوزن ۳۵ کیلویی
عکاس: Ian Bartoszek

امیدواریم شاتر امروز برای شما جالب بوده باشد. این عکس‌ها به‌همراه ویدئوی تکان‌دهنده به‌عنوان بخشی از مطالعه، در Reptiles & Amphibians منتشر شده است. ویدیو مار و گوزن را از اینجا تماشا کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات