ایلان ماسک: درآمد تبلیغاتی توییتر ۵۰ درصد کاهش یافته است
بهگفتهی ایلان ماسک، هزینههای توییتر همچنان در مقایسه با درآمد این شبکهی اجتماعی بیشتر است. میلیاردر معروف با انتشار توییتی گفت جریان نقدینگی شرکت متبوعش بهدلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بدهی سنگین، منفی است. ماسک میگوید: «قبل از اینکه از هر چیز دیگری لذت ببریم، باید به جریان نقدینگی مثبت برسیم.»
خبر منفی بودن درآمدزایی توییتر در حالی منتشر میشود که اخیراً ایلان ماسک برنامهی اشتراک درآمد تبلیغاتی توییتر را آغاز کرده و به برخی تولیدکنندگان محتوا ازجمله تعداد انگشتشماری از اینفلوئنسرهای راست افراطی پول پرداخت میکند. ماسک روز جمعهی هفتهی قبل همچنین ادعا کرد توییتر میتواند به رکورد بیشترین میزان استفاده کاربران دست یابد. او قبلاً گفته بود تقریباً همهی تبلیغکنندگانی که پس از روی کار آمدن او این پلتفرم را ترک کرده بودند یا دوباره برمیگردند یا اعلام کردهاند که باز خواهند گشت.
براساس برآورد شرکت تحقیقاتی Sensor Tower، مخارج تبلیغاتی طی دورهی دوماههی ابتدای سال جاری با ۸۹ درصد کاهش به ۷٫۶ میلیون دلار رسیده است. بهگفتهی رویترز، توییتر بهدلیل بدهیهای قبل از تصاحب ماسک، باید سالانه حدود ۱٫۵ میلیارد دلار سود پرداخت کند. بدینترتیب ظاهراً اقدامات مختلف میلیاردر معروف برای کاهش هزینههای شرکت، همچنان کافی نبوده است.