حتی راه‌اندازی نسخه وب هم به افزایش کاربران تردز کمک نکرد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگو تردز / Threads روی نمایشگر لپ تاپ مک بوک
داده‌های مؤسسه‌ی سیمیلاروب نشان می‌دهد تعداد کاربران تردز پس از راه‌اندازی نسخه‌ی وب تغییر خاصی نکرده است.
تبلیغات

از زمان آغازبه‌کار اولیه‌ی تردز در اواسط تیرماه، کاربران این شبکه‌ی اجتماعی خواستار اضافه‌شدن نسخه‌ی وب بوده‌اند. متا پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام نسخه‌ی وب تردز را هفته‌ی گذشته در دسترس قرار داد. ظاهراً نسخه‌ی وب تأثیر زیادی روی استفاده از تردز نگذاشته است.

داده‌های سیمیلاروب نشان می‌دهد در هفته‌ی اخیر، ترافیک وب‌سایت تردز در آمریکا ۲۰ درصد رشد کرده است. این رشد ۲۰ درصدی را لزوماً نمی‌توان به افزایش تعداد کاربران نسبت داد؛ چون احتمالاً شماری از کاربران تردز تصمیم گرفته‌اند به‌جای نسخه‌ی موبایل از نسخه‌ی وب استفاده کنند. افزایش ترافیک وب‌سایت تردز در سطح دنیا پس از انتشار نسخه‌ی وب، تنها سه درصد بوده است.

آمار بازدید تردز از نگاه سیمیلاروب
نمودار بازدید شبکه اجتماعی تردز

تردز پس از شروع طوفانی، با افت قابل‌توجه کاربران دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این شبکه‌ی اجتماعی سریع‌تر از هر پلتفرم دیگری به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، چند هفته قبل گفت که افت کاربران تردز پیش‌بینی شده بود.

ماه گذشته مؤسسه‌ی تحقیقاتی سنسور تاور گفت تعداد کاربران فعال روزانه‌ی تردز از زمان آغازبه‌کار این شبکه‌ی اجتماعی ۸۲ درصد افت کرده است و امروزه تنها هشت میلیون نفر به‌صورت روزانه از تردز استفاده می‌کنند. متا در تلاش بود با نسخه‌ی وب تردز، شرایط را تغییر دهد؛ اما ظاهراً به هدفش دست پیدا نکرده است.

آمار سیمیلاروب نشان می‌دهد در هفته‌ی اخیر تعداد کاربران سایت تردز ۱۳۳٬۴۰۰ نفر افزایش یافته و هم‌زمان تعداد کاربران نسخه‌ی موبایل ۸۲٬۴۰۰ نفر کمتر شده است. تعداد کاربران فعال روزانه‌ی تردز در سیستم‌عامل اندروید ۱۵ درصد کمتر شده است. این یکی دیگر از عواملی است که نشان می‌دهد افزایش ترافیک سایت تردز نتیجه‌ی مهاجرت موقتی کاربران نسخه‌ی موبایل به نسخه‌ی وب است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات