ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به رقیب جدی لینکدین تبدیل کند

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نگاه خشن ایلان ماسک با کت شلوار
ایکس (توییتر سابق) با راه‌اندازی خدمات استخدام قصد دارد با لینکدین که تحت مالکیت مایکروسافت قرار دارد، رقابت کند.
تبلیغات

ایلان ماسک تصور می‌کند لینکدین مشکلاتی دارد. میلیارد معروف پس‌ از تصاحب ایکس (توییتر سابق) و تغییر نام این شرکت به ایکس قصد دارد شبکه‌ اجتماعی خود را به سوپراپلیکیشنی برای ارائه‌ی خدمات مختلف تبدیل کند. او قصد دارد بار دیگر بازار پلتفرم‌های استخدامی را جذاب کند و به جایگزین بهتری برای لینکدین تبدیل شود.

البته درحال‌حاضر ایکس به‌دلایل مختلف و جنجال‌های پیرامون ماسک با مشکلاتی مواجه شده و حتی برخی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی را ترک و به جایگزین‌های دیگر رو آورده‌اند. به گفته‌ی نیچر، بسیاری از دانشگاهیان نگرانی‌های مختلفی درمورد تغییرات اخیر ایکس دارند. لینکدین اکنون به خانه‌ی جدیدی برای دانشگاهیان تبدیل شده و آن‌ها سعی دارند ارتباطات خود را با شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت مایکروسافت، همچنان حفظ کنند.

واحد استخدام ایکس اخیراً برای رقابت با لینکدین راه‌اندازی شده و درحال‌حاضر به‌طور آزمایشی دردسترس قرار گرفته است. این ویژگی فقط برای سازمان‌هایی دردسترس است که ۱۰۰۰ دلار در ماه برای تیک طلایی پرداخت کنند و قطعاً همین عامل باعث می‌شود بسیاری از کسب‌وکارها نسبت به استفاده از آن منصرف شوند.

بخش استخدام ایکس برای رقابت با لینکدین

واحد استخدام ایکس به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بخشی به صفحات نمایه‌ی خود اضافه کنند که نشان‌ می‌دهد درحال جذب نیروی‌ کار هستند. ظاهراً این قابلیت درحال‌حاضر بسیار ابتدایی است و اضافه شدن امکانات جدید به آن، مدتی طول خواهد کشید.

اقدام ایلان ماسک برای تبدیل ایکس به رقیبی برای لینکدین در ابتدای راه خود قرار دارد اما ظاهراً او درمورد ساخت سوپر اپلیکیشن ایکس جدی است. درحال‌حاضر فشار زیادی روی محتوای ویدیویی و ویژگی‌های دیگر وجود دارد تا این پلتفرم به رقیبی برای یوتیوب یا حتی توییچ تبدیل شود. به‌هرحال تبدیل شدن به رقیب لینکدین واقعاً ایده‌ای عجیب است و دسترسی به آن برای ایکس واقعاً سخت خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات