تردز سرانجام برای کاربران اروپایی منتشر میشود
شبکه اجتماعی تردز در ماه جولای (تیر و مرداد) در بیشتر بازارها شروع به کار کرد، اما در اتحادیه اروپا راهاندازی نشد. دلیل آن عدم اطمینان متا از تواناییاش برای پایبندشدن به مقررات سختگیرانه اتحادیهی اروپا برای خدمات آنلاین بود. برای مثال تردز میتواند دادههایی ازجمله اطلاعات رفتاری و تبلیغاتی را از اینستاگرام استخراج کند.
طبق گزارش والاستریت ژورنال، متا برای پیروی از مقررات به کاربران اتحادیهی اروپا حق انتخاب میدهد. این کاربران میتوانند بدون داشتن پروفایلِ تردز، صرفاً به دیدن محتوا در این پلتفرم بپردازند.
این تغییر با نظرات جدید آدام موسری، رئیس اینستاگرام، همزمان شده است. او گفته است این پلتفرم جدیدا راهی برای حذف یا غیرفعال کردن پروفایل تردز ارائه میکند و در عین حال حساب اینستاگرام مرتبط را دست نخورده باقی میگذارد.
با تغییر وضعیت بازار باید شاهد افزایش تعداد کاربران تردز باشیم. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در جلسهی مالی فصل گذشتهی شرکت گفت که تردز اکنون فقط کمی کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد. از زمانی که تردز در اوایل سال جاری راهاندازی شد، نسخهی وب، توانایی جستجوی پستها و ویژگی ویرایش پست به آن اضافه شده است.
این توسعه و افزایش کاربران تردز همزمان با توقف هزینهی تبلیغات شرکتهای بزرگ از جمله اپل، سازنده گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک و دیزنی در ایکس (توئیتر سابق)، رقیب تردز صورت گرفت. از دست رفتن درآمد تبلیغات ایکس توسط ایلان ماسک تأیید شده است.
تردز با اینستاگرام ادغام شده است، بنابراین متا پایگاه کاربری قوی برای این برنامه جدید دارد. تردز میتواند به خاطر افت درامد و نارضایتی کاربران ایکس و پایگاه قوی خود بیشازپیش پیشرفت کند.