ابزار راستیآزمایی به شبکه اجتماعی تردز اضافه میشود
تردز برای تعدیل محتوای منتشرشده در حساب کاربرانش اقداماتی انجام خواهد داد. آدام موسری، رئیس اینستاگرام اعلام کرد شرکتش درحال کار روی برنامهی راستیآزمایی است. موسری دقیقاً نگفت چنین برنامهای شامل چه مواردی میشود و فقط به این مورد اشاره کرد که تردز از ابزار راستیآزمایی مشابه فیسبوک و اینستاگرام بهره خواهد برد.
درحال حاضر ابزارهای راستیآزمایی نمیتوانند محتوای تردز را رتبهبندی کنند، بنابراین وقتی محتوای خاصی در فیسبوک یا اینستاگرام بهعنوان نادرست برچسبگذاری میشود، رتبهبندیهای حقیقتسنجی آن محتوا در تردز نیز اعمال خواهد شد. موسری میگوید: «هدف این است شرکایی که به توسعهی ابزار راستیآزمایی کمک کردهاند، توانایی رتبهبندی اطلاعات نادرست را در این برنامه داشته باشند.»
انتظار داریم قابلیت راستیآزمایی تردز اوایل سال آینده دردسترس قرار گیرد. متا اعلام کرد شرکتهای همکار، وظیفهی بررسی و علامتگذاری محتوایی که در تردز منتشر میشود را برعهده دارند. کاربران این شبکهی اجتماعی با ابزارهای جدید میتوانند سطح پیشفرض بررسی محتوای واقعی را در صفحهی شخصی افزایش یا کاهش دهند. متا اعلام کرد اگر کاربری تصمیم بگیرد محتوای حساستری در اینستاگرام مشاهده کند، همان تنظیمات روی حساب تردز او فعال خواهد شد.
رسانههای اجتماعی مثل تردز برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست در پلتفرم خود بهخصوص قبلاز انتخابات ریاستجمهوری آمریکا، باید ابزارهای تعدیل محتوا و راستیآزمایی را بهبود دهند.
بههر حال ارائهی ویژگی راستیآزمایی به کاربران الزاماً به این معنی نیست که تردز به مهمترین پلتفرم برای خواندن خبرهای دیجیتالی تبدیل خواهد شد. موسری میگوید این شبکهی اجتماعی درحال حاضر برنامهای برای بهبود وضعیت خبررسانی ندارد.
نظرات