انتشار پست‌های تردز در سایر پلتفرم‌های اجتماعی ممکن می‌شود

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی آیفون ۱۳ پرو مکس
تردز درحال آزمایش قابلیتی تازه است که انتشار پست‌ها را در سایر شبکه‌های اجتماعی ممکن می‌کند.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، می‌گوید تردز درحال آغاز آزمایشی است که انتشار پست‌های حساب‌های کاربری این شبکه‌ی اجتماعی را در ماستودون و سایر سرویس‌هایی که از پروتکل ActivityPub استفاده می‌کنند، امکان‌پذیر خواهد کرد.

متا برنامه‌هایی را برای سازگار کردن تردز با شبکه‌های اجتماعی باز و قابل تعامل در زمان آغاز به کار این اپلیکیشن در ماه جولای (تیر و مرداد) اعلام کرده بود.

زاکربرگ گفت: «تعامل‌پذیرکردن تردز به مردم حق انتخاب بیشتری در مورد نحوه‌ی تعامل آن‌ها می‌دهد و کمک می‌کند تا محتوا و اطلاعات به دست افراد بیشتری برسد.»

ماستودون که به ساختار غیرمتمرکز و کاربرمحور خود شناخته می‌شود، مانند تردز جایگزینی برای شبکه‌ی اجتماعی ایکس است. ماستودون روی قابلیتی به نام ActivityPub کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تجربه‌ی مستقلی در شبکه‌های اجتماعی بسازند.

ماستودون در ماه جولای (تیر و مرداد) گفت: «برنامه‌ی ما همکاری با ActivityPub است تا به شما این امکان را بدهد که استفاده از تردز را متوقف و محتوای خود را به سرویس دیگری منتقل کنید.»

براساس گزارش رسانه‌ها، تردز قرار است همین ماه در اروپا منتشر شود. این شبکه‌ی اجتماعی تنها در ۵ روز ابتدایی انتشارش، از مرز ۱۰۰ میلیون حساب کاربری عبور کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات