ایکس حالا تیتر مقاله‌ها را نشان می‌دهد [به‌روزرسانی: مجددا از دسترس خارج شد]

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ایکس / X روی نمایشگر موبایل
ایلان ماسک دوباره تیتر مقاله‌ها را به پست‌های حاوی لینک در شبکه‌ی اجتماعی ایکس برگرداند.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۱۳ دی ۱۴۰۲): بررسی‌ها نشان می‌دهد که نمایش تیتر مقاله‌ها در ایکس بار دیگر متوقف شده است. ایکس هیچ بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده.

خبر اصلی (۱۲ دی ۱۴۰۲): پلتفرم ایکس که هنوزهم با نام سابقش، یعنی توییتر، شناخته می‌شود، چند ماه پیش تیتر‌ها را از پست‌های حاوی لینک حذف کرد؛ اما حالا آن‌ها را با فرمتی جدید برگردانده است.

با تغییرات جدید، هر پستی که شامل پیش‌نمایش لینک باشد، علاوه‌بر تصویر پیش‌نمایش و نام وب‌سایت، سرتیتر مقاله‌ یا عنوان صفحه‌ را نیز در فرمی کوچک به‌نمایش می‌گذارد.

فرم جدید نمایش این اطلاعات به‌شکل متنی سفید درون جعبه‌ای مشکی است که در گوشه‌ی سمت چپ تصویر پیش‌نمایش و همان جایی قرار گرفته که پیش‌تر نام وب‌سایت لینک‌شده جا خوش کرده بود. مکان جدید نام وبسایت بین پیش‌نمایش لینک و دکمه‌های پاسخ، ری‌پست و لایک است.

فرم جدید نمایش سرتیتر مقاله‌ها در ایکس
فرم جدید نمایش سرتیتر مقاله‌ها در ایکس

براساس مشاهده‌های 9to5Google، اندازه‌ی کوچک فرمت نمایش جدید با تمامی سرتیتر‌ها سازگار نیست؛ چراکه در اندازه‌ی معمول مرورگر، هر تیتری که طولانی‌تر از چند کلمه باشد، به‌صورت کامل به‌نمایش در‌نمی‌آید. این موضوع برای نماهای باریک‌تر وخامت بیشتری پیدا می‌کند.

تغییرات تاکنون تنها در نسخه‌ی وب ایکس اعمال شده‌اند؛ اما انتظار می‌رود که به‌زودی به اپلیکیشن گوشی آیفون ایکس نیز گسترش پیدا کنند. نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن ایکس هیچ‌گاه شاهد حذف سرتیتر‌ها و عناوین از پست‌های حاوی لینک نبود.

ایکس ابتدا در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲) به‌منظور مجبور‌کردن ناشران برای پست‌کردن مستقیم محتوا روی این پلتفرم، نمایش تیتر مقاله‌ها را متوقف کرد؛ اما در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) و پس از اینکه یکی از پست‌های لینک‌دار ایلان ماسک ایراد حذف عناوین از پست‌ها را به بهترین شکل به‌نمایش گذاشت، ماسک از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد و وعده‌ی برگشتن عناوین را داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات