خطر بزرگ برای یوتیوب؛ ویدیوهای ۳۰ دقیقه‌ای به تیک‌تاک می‌آیند

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
تیک تاک
تیک‌تاک با اصلاح محدودیت زمانی ویدیوهای خود به ۳۰ دقیقه، به رقیبی جدی‌تر برای یوتیوب تبدیل می‌شود.
تبلیغات

تیک‌تاک در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا ویدیوهای ۳۰ دقیقه‌ای را آپلود کنند. این قابلیت نشان‌دهنده‌ی تغییر بزرگی در فرمت ویدیو کوتاه است که عامل محبوبیت این شبکه‌ی اجتماعی است.

مت ناوارا، مشاور پلتفرم‌های اجتماعی، قابلیت جدید ویدیوهای ۳۰ دقیقه‌ای را در نسخه‌ی بتای تیک‌تاک برای گوشی آیفون مشاهده کرده است. طبق گزارش ناوارا، برخی از کاربران این گزینه را در نسخه‌ی بتای اندروید تیک‌تاک نیز دیده‌اند.

تیک‌تاک در ابتدا به‌دلیل میزبانی از ویدیوهای کوتاه محبوب شد؛ اما به‌آرامی شروع به پذیرش محتوای ویدیویی طولانی کرد. اگر تغییر جدید به‌طور گسترده اجرا شود، تیک‌تاک از محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه‌ای اولیه‌ی خود فاصله‌ی زیادی خواهد گرفت. تیک‌تاک ابتدا محدودیت را از ۱۵ ثانیه به یک دقیقه، سپس به سه دقیقه و درنهایت ۱۰ دقیقه افزایش داد. این پلتفرم چند ماه پیش آزمایش ویدیوهای ۱۵ دقیقه‌ای را آغاز کرد.

تغییر جدید تیک‌تاک را در رقابت مستقیم‌تری با یوتیوب قرار خواهد داد. پیش‌از‌این تیک‌تاک به‌عنوان پلتفرمی برای محتوای ویدیویی کوتاه‌مدت و یوتیوب به‌عنوان بستری برای محتواهای طولانی‌مدت در نظر گرفته می‌شد. در چند سال اخیر، ازآنجاکه تیک‌تاک ویدیوهای طولانی و یوتیوب ویدیوهای کوتاه را پذیرفت، مرز بین این دو پلتفرم ویدیویی تا حدودی از بین رفته است.

قابلیت جدید تیک‌تاک زمان بیشتری را برای اشتراک‌گذاری محتواهای مختلف به سازندگان می‌دهد و امکان آپلود قسمت‌های کامل برنامه‌های تلویزیونی را نیز برای شبکه‌ها فراهم می‌کند.

همه‌ی کاربران به تماشای ویدیوهای طولانی‌ در تیک‌تاک تمایل ندارند؛ به‌خصوص که اکثر مردم ویدیوهای کوتاه و سریع را در این پلتفرم تماشا می‌کنند. بنابراین، ویدیوهای طولانی ممکن است برای برخی محبوب نشود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات