یاهو شبکه اجتماعی بنیان‌گذاران اینستاگرام را ازآن خود می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آرتیفکت روی گوشی هوشمند با پس زمینه آبی مربعی و سفید ساده
یاهو با خرید آرتیفکت و استفاده از فناوری هوش مصنوعی آن، بخش خبری خود را پیشرفته‌تر خواهد کرد.
تبلیغات

بنیان‌گذاران اینستاگرام با تأسیس شرکتی به‌نام آرتیفکت (Artifact) ابزار قدرتمند و کاربردی برای پیشنهاد خبر توسعه دادند؛ اما هرگز موفق نشدند آن را به‌طور گسترده دردسترس کاربران قرار دهند.

یاهو نیوز صدها میلیون نفر بازدیدکننده دارد؛ اما برای متمایز‌شدن از سایر منابعی که خبرها را گردآوری می‌کنند، به راهکار مبتنی‌بر فناوری‌های پیشرفته مثل هوش مصنوعی احساس نیاز می‌کند. اکنون یاهو قصد دارد برای بهبود بخش خبری خود، آرتیفکت را بخرد.

هنوز مبلغ پیشنهادی یاهو برای خرید آرتیفکت را نمی‌دانیم؛ اما هر دو شرکت تأکید کردند یاهو به‌دنبال فناوری آرتیفکت است، نه تیم آن. مایک کرایگر و کوین سیستروم، بنیان‌گذاران آرتیفکت، به‌عنوان مشاوران ویژه‌ در یاهو فعالیت خواهند کرد؛ اما به این شرکت نخواهند پیوست. پنج نفر کارمند دیگر آرتیفکت یا شغل دیگری پیدا کرده‌اند یا می‌خواهند مدتی استراحت کنند.

به‌نوشته‌ی ورج، یاهو در حالی تصمیم گرفته است شرکت بنیان‌گذاران اینستاگرام را ازآنِ خود کند که بیش‌ از یک سال از راه‌اندازی آرتیفکت و حدود سه ماه از اعلام تعطیلی آن می‌گذرد. بنیان‌گذاران آرتیفکت در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) گفتند:

محصولی ساخته‌ایم که گروهی از کاربران عاشق آن هستند؛ اما به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصت بازار آن‌قدر بزرگ نیست که بتوان این نوع سرمایه‌گذاری را توجیه کرد.
- مایک کرایگر و کوین سیستروم، بنیان‌گذاران آرتیفکت

آن‌ها اعلام کردند که مهم‌ترین دلیل تعطیلی شرکتشان تمرکز بر چیزهای جدیدتر و بزرگ‌تر و بهتری است که توانایی دستیابی به میلیون‌ها کاربر را دارد.

از زمان تأسیس آرتیفکت، شرکت‌های متعددی با آن تماس گرفتند و یاهو یکی از شرکت‌های مذکور بود. کَت داونز مولدر، مدیرکل یاهو نیوز، می‌گوید که شرکتش پس‌ از خواندن نامه‌ی تعطیلی آرتیفکت تصمیم گرفت آن را بخرد.

یاهو از مدت‌ها قبل تلاش‌های زیادی روی شخصی‌سازی سیستم پیشنهاد خبر کرده است؛ اما آرتیفکت محصولی ویژه در این حوزه توسعه داده که بسیار کاربردی‌تر به‌نظر می‌رسد. آرتیفکت فناوری شخصی‌سازی محتوا و نمایش آن به کاربر را دراختیار یاهو قرار خواهد داد و یاهو نیز مخاطب موردنیاز این پلتفرم را تأمین خواهد کرد. داونز مولدر می‌گوید که ماهانه بیش از ۱۸۵ میلیون نفر به یاهو نیوز مراجعه می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات