اسنپچت به پلتفرم امنتری برای کودکان تبدیل میشود
طبق اعلام ایوان اشپیگل، همبنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمریکایی اسنپ (مالک اسنپچت)، پلتفرم اجتماعی اسنپچت قرار است امنتر شود، خصوصاً برای کودکان.
اسنپچت و سایر شبکههای اجتماعی ازجمله فیسبوک، ایکس (توییتر سابق)، دیسکورد و تیکتاک بهدلیل تأثیر سرویسهایشان روی کودکان همواره زیر ذرهبین قانونگذاران و والدین بودهاند. این پرسش همواره مطرح بوده که مسئولیت اصلی بر دوش چه کسی است؛ شبکههای اجتماعی، والدین یا سازندگان دستگاهها مثل اپل و گوگل؟ اشپیگل میگوید: «بیشتر به این مورد فکر میکنیم که چه کاری از ما برمیآید؟ واقعاً میخواهیم مسئولیت تجربهای را که به جامعهی خود ارائه میدهیم، برعهده بگیریم.»
بهگفتهی اشپیگل، تمرکز اسنپچت بر ارتباط کاربران با افرادی است که در دنیای واقعی آنها را میشناسند. او همچنین اشاره میکند اسنپچت برخلاف بسیاری از شبکههای اجتماعی، گزینهای برای نمایش تعداد لایک بهصورت عمومی ندارد و حریم خصوصی کاربران را بهطور پیشفرض در اولویت قرار میدهد. از نظر مدیرعامل اسنپ، والدین وظیفه دارند درمورد اهمیت برقراری ارتباط با دوستان واقعی با فرزندان خود صحبت کنند.
اشپیگل میگوید: «ما همواره بر برقراری ارتباط بین خانواده و دوستان تمرکز داشتهایم و میخواهیم این ارتباط را سریع، سرگرمکننده و بصری کنیم.»
مدیرعامل اسنپ اوایل سال جاری در کنار مدیران متا، ایکس، دیسکورد و تیکتاک برای مقابله با آزار جنسی کودکان و مشکلات سلامت روان در فضای آنلاین در کنگرهی آمریکا شهادت داد. اسنپچت تنها شبکهی اجتماعی بود که از قانون «ایمنی کودکان آنلاین» حمایت کرد.
بهنوشتهی بلومبرگ، شبکههای اجتماعی درخصوص نحوهی مدیریت دادههای کاربران با انتقاداتی مواجه شدهاند. قانونگذاران آمریکایی اخیراً لایحهای برای ممنوعیت استفاده از تیکتاک بهتصویب رساندهاند. اسپیگل دولت را تشویق کرد چارچوبی جامعتر برای رسیدگی به مسائل امنیت ملی ایجاد کند، زیرا بسیاری از شرکتهای آمریکایی با چین روابط تجاری دارند.
نظرات