ضربه بزرگ به اینستاگرام و تیک‌تاک؛ نیویورک «فیدهای اعتیادآور» را برای نوجوانان ممنوع کرد

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
صفحه اینستاگرام Instagram زومیت روی گوشی
ایالت نیویورک با تصویب دو قانون جدید می‌خواهد از کودکان و نوجوانان در برابر شبکه‌های اجتماعی محافظت کند.
تبلیغات

کتی هوکول، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک، دو لایحه‌ی جدید را به قانون تبدیل کرده است که در تلاشند از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی محافظت کنند. این جدیدترین اقدامِ ایالتی برای مقابله‌با پلتفرم‌های اجتماعی است و اقدام گسترده‌تر در سراسر کشور آمریکا، هنوز به‌طور جدی پیگیری نشده.

یکی از لایحه‌های جدید نیویورک که لایحه‌ی جلوگیری از فیدهای اعتیادآور برای کودکان نام دارد، از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد برای نمایش «فیدهای اعتیادآور» قدرت‌گرفته از الگوریتم به کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، از والدین آن‌ها اجازه کسب کنند.

دومین لایحه، جمع‌آوری بدون مجوز داده‌های مربوط‌به افراد خردسال را ممنوع و فروش چنین داده‌هایی را محدود می‌کند؛ این لایحه، نیازمند احراز سن نیست و در عرض یک سال اجرایی خواهد شد.

ایالت‌های مختلف آمریکا به‌صورت مستقل لایحه‌های مختلفی را تصویب کرده‌اند تا از کودکان دربرابر اینترنت محافظت کنند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در این زمینه اتفاق نظر دارند. رویکرد این دو حزب تفاوت‌هایی با هم دارد، اما هر دو علاقه‌ی خود را به امضای لایحه‌های مربوط‌به محافظت از کودکان نشان داده‌اند.

فرماندار فلوریدا اواخر زمستان سال گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن، کودکان زیر ۱۶ سال برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید اجازه‌ی والدین را کسب کنند. مدتی بعد، فرماندار مریلند نیز لایحه‌ی نسبتاً مشابهی را امضا کرد.

قانون‌گذاران فدرال، لایحه‌های محبوبی مثل لایحه‌ی ایمنی آنلاین کودکان را معرفی کرده‌اند، اما هیچ‌یک از آن لایحه‌ها وارد مرحله‌ی رأی‌گیری نشده‌اند و همچنان با یک‌سری مخالفت‌ها مواجه هستند. در همین حین، ایالت‌ها به‌طور مستقل عملکرد بسیار سریع‌تری از خود نشان داده‌اند.

حامیان لایحه‌ی نیویورک می‌گویند هدف اصلی، محافظت از سلامت روان کودکان دربرابر فیدهای اعتیادآور شبکه‌های اجتماعی و مقابله با اختلال خواب ناشی از استفاده‌ی شبانه‌ از پلتفرم‌های اجتماعی است. این لایحه افزون‌بر محدودسازی الگوریتم، به پلتفرم‌ها اجازه نمی‌دهد که از نیمه‌شب تا ساعت ۶ صبح برای افراد خردسال نوتیفیکیشن بفرستند، مگر این‌که والدین آن‌ها اجازه‌ی چنین کاری را صادر کنند.

لایحه‌ی مورد بحث درصورت جلب رضایت دادستان کل نیویورک، ظرف ۱۸۰ روز اجرایی می‌شود و این ایالت می‌تواند به‌ازای هر بار نقض قانون، پلتفرم‌ها را ۵٬۰۰۰ دلار جریمه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات