شبکه اجتماعی ایکس، برای پاسخ به پست‌ها، دکمه دیسلایک می‌سازد

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ایکس / X روی نمایشگر موبایل
احتمالاً کاربران درآینده می‌توانند ریپلای‌ها را دیسلایک کنند. این قابلیت پاسخ‌هایی را که نظرات منفی بیشتری دریافت کرده‌اند تا حدودی محو می‌کند.
تبلیغات

اسکرین‌شات‌های منتشرشده توسط Aaron Perris نشان می‌دهند که شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) قصد دارد امکان ثبت نظرات منفی با استفاده از دکمه‌ی دیسلایک‌ را در قسمت پاسخ پست‌ها در اختیار کاربران قرار دهد و نحوه‌ی ریپلای‌ها را بهبود بخشد.

ایکس هنوز برنامه‌های خود را برای بهبود بخشیدن به نحوه‌ی ثبت نظرات منفی به‌طور رسمی اعلام نکرده است؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که ایکس به‌جای استفاده از آیکون رأی منفی به سبک ردیت، قصد دارد یک دکمه‌ی دیسلایک را اضافه کند.

کدهای موجود در اپلیکیشن ایکس در گوشی آیفون نشان می‌دهند که آیکونی برای دیسلایک کردن در کنار آیکون قلب که برای لایک‌کردن استفاده می‌شود، قرار داده شده است.

کدهای دیسلایک در نسخه‌ی ios ایکس
عکاس: Aaron Perris

توییتر در سال ۲۰۲۱ نیز امکان ثبت رأی منفی را آزمایش کرده بود. ایکس با این قابلیت جدید قصد دارد پاسخ‌هایی را که لایک‌های بیشتری دریافت کرده‌اند در بالا و آن‌هایی که لایک‌های کمتری دریافت کرده‌اند را پایین‌تر نشان دهد یا تا حدی از دید کاربران خارج کند.

اسکرین‌شات ثبت دیسلایک در ایکس
عکاس: Aaron Perris

قابلیت دیسلایک‌ می‌تواند از پست‌ کردن محتواهایی که موجب خشم دیگران می‌شود جلوگیری کند. علاوه‌بر ثبت رأی منفی، متنی به کاربران نشان داده خواهد شد مانند اینکه «آیا می‌خواهید به این پست رأی منفی بدهید؟» یا به کاربر می‌گوید «به این پست رأی منفی بده.»

باتوجه‌به اسکرین‌شات‌های منتشرشده هنوز مشخص نیست که ایکس قصد دارد ویژگی ثبت رأی منفی را برای همه‌ی پست‌های پلتفرم خود استفاده کند یا اینکه امکان ثبت رأی منفی مختص ریپلای‌ها خواهد بود. این قابلیت فعلاً فقط در بخش ریپلای‌ها مشاهده شده است.

ایکس اخیراً تغییرات دیگری نیز در سیستم لایک‌ها ایجاد و لایک‌ها را مخفی کرده است تا کاربران بتوانند بدون نگرانی از انتقاد و حمله‌ی دیگران، پست‌ها را لایک کنند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات