سوءقصد به جان دونالد ترامپ آتش تئوری توطئه را در شبکه اجتماعی ایکس شعله‌ور کرد

یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
دونالد ترامپ پس از حادثه تیر اندازی به سمت او در جمع هوادارانش
به‌دنبال حادثه‌ی تیراندازی به دونالد ترامپ، تئوری‌های توطئه در این‌ مورد به یکی از موضوعات داغ شبکه‌ی اجتماعی ایکس تبدیل شده است.
تبلیغات

پس‌ از حادثه‌ی تیراندازی به‌سمت دونالد ترامپ که در تجمع هوادارن او انجام شد، اکنون شاهد انتشار تئوری‌های توطئه در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) و داغ‌شدن موضوعاتی با هشتگ falseflag و staged هستیم. ایلان ماسک به‌عنوان مالک ایکس، از آزادی بیان در رسانه‌های اجتماعی حمایت می‌کند و همین مورد می‌تواند به انتشار اخبار نادرست در ایکس منجر شود.

ایلان ماسک پس‌ از سوءقصد به جان دونالد ترامپ اعلام کرد به‌طور کامل از او حمایت خواهد کرد. بلومبرگ روز گذشته گزارش داد که ماسک برای کمک به انتخاب مجدد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، کمک مالی بزرگی به ستاد انتخاباتی او کرده است.

به‌نوشته‌ی ورج، هیچ‌یک از موضوعات پرطرفدار در ایکس درمورد سوءقصد به جان دونالد ترامپ، منبع قابل‌ اطمینانی ندارند. با کلیک روی این موضوعات، پست‌های کوتاهی از کاربران ایکس را مشاهده خواهید کرد که می‌گویند تیراندازی به ترامپ جعلی به‌نظر می‌رسد و نوعی شیرین‌کاری است که البته هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد. به‌هرحال قرارگیری چنین بحث‌هایی در بخش موضوعات پرطرفدار ایکس باعث می‌شود درمعرض دید تعداد بیشتری از کاربران قرار گیرند.

به نظر می‌رسد سایر پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ، پس‌ از حادثه‌ی تیراندازی به‌ سمت ترامپ، این وضعیت را بهتر مدیریت کرده‌اند. یوتیوب کلیپ‌های خبری را منتشر و نتایج جست‌وجو را عمدتاً به گزارش‌های خبری و کانال‌های تأییدشده هدایت کرد. نتایج جست‌وجوی فیسبوک در درجه‌ی اول به خبرگزاری‌ها اشاره می‌کند. از طرف دیگر شبکه‌ی اجتماعی تردز گاهی پست‌های مرتبط با تئوری توطئه را در بالای موضوع پرطرفدار خود برای حادثه‌ی تیراندازی نمایش می‌دهد، اما این نوع محتوا به‌طور دائمی به کاربران نمایش داده نمی‌شود.

به‌نظر می‌رسد ایکس نقش خود را به‌عنوان پلتفرمی برای بحث درمورد موضوعات مختلف پذیرفته است، هر چند امکان دارد گاهی این بحث‌ها غیرواقعی باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات